hfracing Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 jeg tror mx5 kan funke, blir spennende å kjøre min på bane til sommern, kanskje det går ann å sladde med den også :D Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt-tuner Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 en ford escort mk1/mk2 Siter audi a4 stv 96mod x honda prelude 2.0 16v 93mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 BMW E30 kan jo være et godt valg; lette, men samtidig solide og godt sammenskrudde biler. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Originally posted by SnoStorm spør Hersker Hansen. Han kjørte rund med en 190 på bare 122HK første drifter dag. Og han klarte det helt greit. trur det komme and på hvem som kjører også noen ganger.. Jeg var der ;) Og selv om han klarte å legge den opp betyr ikke det at den bilen egner seg til drifting! Hersker Hans pressa mer sladd ut av den bilen enn jeg hadde trudd skulle gå, men det var nå bare såvidt det gikk. Man stiller ikke i motorsport med en bil som bare bare funker såvidt det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Det var jo gøy da :-) så hvis det er noen som har en litt motorsvak bil så er det jo bare å bli med på neste drift day å prøve. Kanskje det gir mersmak så du får lyst til å komme tilbake med en bil som er bedre satt opp. Min er litt stivere bak en forann (andre fjærer), jeg fjerna så mye vekt bak jeg kunne, og fylte 3.5 bar i bakdekka. Syns jeg hørte et sted at den Volvo 240n som er i drift day training videon har en original b23 motor, noen som kan bekrefte det? den fikk jo til en bra sladd i langsvingen der. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by Hersker Hans Det var jo gøy da :-) så hvis det er noen som har en litt motorsvak bil så er det jo bare å bli med på neste drift day å prøve. Kanskje det gir mersmak så du får lyst til å komme tilbake med en bil som er bedre satt opp. Min er litt stivere bak en forann (andre fjærer), jeg fjerna så mye vekt bak jeg kunne, og fylte 3.5 bar i bakdekka. Syns jeg hørte et sted at den Volvo 240n som er i drift day training videon har en original b23 motor, noen som kan bekrefte det? den fikk jo til en bra sladd i langsvingen der. den hvite 240'en har en turbomotor... Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 ok. Syns det virka rart at den ikke skulle ha turbo ja. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by Hersker Hans Det var jo gøy da :-) så hvis det er noen som har en litt motorsvak bil så er det jo bare å bli med på neste drift day å prøve. Kanskje det gir mersmak så du får lyst til å komme tilbake med en bil som er bedre satt opp. Min er litt stivere bak en forann (andre fjærer), jeg fjerna så mye vekt bak jeg kunne, og fylte 3.5 bar i bakdekka. Jeg håper alle tar seg tid til å lese denne quoten en gang til. Det er en meget gunstig tid å prøve seg i dette gamet nå, siden alt er i start fasen og ting ikke har blitt hel proft enda. Dra med det rusket du har, f.eks en 190e, kjenn etter hvordan bilen føles, finn ut hva du tror vil gjøre bilen bedre, dekk, bremser, motor, hjulvinkler, stivhet osv osv. Snakk med folka som er der og få tips og føl miljøet. Og plutselig finner man ut at dette er tingen og på neste "trening" så dukker man opp med en 190e med rally interiør, bur, evo understell og 2.5 16v motor. Kommer selv forhåpentligvis til å delta på treninger til neste år, hvis jeg får bilen min ferdig, og den blir undermotorisert som fy den, men det viktigste er vel å prøve? Når det gjelder topic. Hold ett øye med http://www.motorsport.no http://www.nmk.no http://www.billisten.no Der dukker det stadig opp utmerka driftebiler til den prisklassen du forlanger, det er ikke alle som har hvite skilter men det er ikke umuli å få ordnet dette. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Jeg kommer til å være med litt til sommeren... Men i denne prisklassen må det da være 240 som gjelder ;) Og standaren på den bilen er vel ikke dårlig!? Kommer selv til å bruke leketøyet mitt Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Merkelig greier dette med drifting. For noen år siden het det sladding, men nå er det "kult" og _alle_ skal drive med det. :rolleyes: (selvom det er et fåtall som faktisk gjør det) Der jeg vokste opp var det et utbredt råne miljø med tilhørende bilkjøring. Den sladdinga dem drev med da, var harry den gangen og ble aldri kalt annet enn sladding og tullpikk kjøring. Hadde dem blitt satt på ei bane i dag hadde dem gjort det BRA i drifting! Ok- det var mitt off-topic hjertesukk for dagen. Tilbake til billig driftebil: Ascona med kappa fjærer og sveisa bakaksling må da være det billigste det kommer en kommer en bil som faktisk _klarer_ å ligge bredt i langsvingen på Rudskogen. (ja, det var bla slike jeg så mye av. Dem gikk langt sidelengs...) MX5- særlig morsommere sladdebil skal en lete lenge etter. Du sitter på bakakslingen og har en liten lett bil hvor du kjenner alle bevegleser i ræven. Turbokit og senkefjærer (kr 20.000,-) så har du ca 150hk på 950 kg å leke deg med. Men sef, da er du ien prisklasse med mange andre biler som SX, MR2, beamers, cossier osv... Uansett bil, husk at du bør har diffsperre! Hvis ikke vil en slite med innerhjul-spinning. -> da er det dritt med motorsvak bil! Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=361656 :D Girkassa bak.. fint vektfordeling.. Slenger med ræva - få inn en 35/60% sperre.. oje! Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smule Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 vil ambefale manta gsi, eller ein anna manta eller ascona b med sperre!!! e stilige driftebila!!! eventult c kadett... 1,2 e nok,, berre sette den i 1. gir 70 å ræva går ut.. hehe.. (prøvd) Siter Gromscona POWER! No: Opel Ascona B 2,2i Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Kjøp en gammel syvserie......kjempedrifter....dyre er de heller ikke. Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Hvis man bare skal knalle rundt på baner er jo en mulighet å hente en Silvia/S13/AE86 fra Japan! EDIT: Uten å betale engangsavgift seff. Vet ikke hvordan det er momsen i slike tilfeller... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 s13 fra Tyskland er også meget rimelig dersom du ikke må ha skilter på den. Kjøp en løen bil for 10-15k med motorenschaden eller karosserieschaden :D Så fikser du feilen i samme slengen som du river ut alt interiøret til fordel for et bur. Resten av pengene bruker du på understell og sperre. Trimming kan komme etterhvert :) Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.