Gå til innhold

Driftebil til 20-30000

Ranger emnet


OlleellO

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by SnoStorm

spør Hersker Hansen. Han kjørte rund med en 190 på bare 122HK første drifter dag. Og han klarte det helt greit. trur det komme and på hvem som kjører også noen ganger..

 

Jeg var der ;)

Og selv om han klarte å legge den opp betyr ikke det at den bilen egner seg til drifting!

Hersker Hans pressa mer sladd ut av den bilen enn jeg hadde trudd skulle gå, men det var nå bare såvidt det gikk.

Man stiller ikke i motorsport med en bil som bare bare funker såvidt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo gøy da :-) så hvis det er noen som har en litt motorsvak bil så er det jo bare å bli med på neste drift day å prøve. Kanskje det gir mersmak så du får lyst til å komme tilbake med en bil som er bedre satt opp. Min er litt stivere bak en forann (andre fjærer), jeg fjerna så mye vekt bak jeg kunne, og fylte 3.5 bar i bakdekka.

 

Syns jeg hørte et sted at den Volvo 240n som er i drift day training videon har en original b23 motor, noen som kan bekrefte det? den fikk jo til en bra sladd i langsvingen der.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Det var jo gøy da :-) så hvis det er noen som har en litt motorsvak bil så er det jo bare å bli med på neste drift day å prøve. Kanskje det gir mersmak så du får lyst til å komme tilbake med en bil som er bedre satt opp. Min er litt stivere bak en forann (andre fjærer), jeg fjerna så mye vekt bak jeg kunne, og fylte 3.5 bar i bakdekka.

 

Syns jeg hørte et sted at den Volvo 240n som er i drift day training videon har en original b23 motor, noen som kan bekrefte det? den fikk jo til en bra sladd i langsvingen der.

 

den hvite 240'en har en turbomotor...

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Det var jo gøy da :-) så hvis det er noen som har en litt motorsvak bil så er det jo bare å bli med på neste drift day å prøve. Kanskje det gir mersmak så du får lyst til å komme tilbake med en bil som er bedre satt opp. Min er litt stivere bak en forann (andre fjærer), jeg fjerna så mye vekt bak jeg kunne, og fylte 3.5 bar i bakdekka.

 

Jeg håper alle tar seg tid til å lese denne quoten en gang til.

 

Det er en meget gunstig tid å prøve seg i dette gamet nå, siden alt er i start fasen og ting ikke har blitt hel proft enda.

Dra med det rusket du har, f.eks en 190e, kjenn etter hvordan bilen føles, finn ut hva du tror vil gjøre bilen bedre, dekk, bremser, motor, hjulvinkler, stivhet osv osv.

Snakk med folka som er der og få tips og føl miljøet.

Og plutselig finner man ut at dette er tingen og på neste "trening" så dukker man opp med en 190e med rally interiør, bur, evo understell og 2.5 16v motor.

 

Kommer selv forhåpentligvis til å delta på treninger til neste år, hvis jeg får bilen min ferdig, og den blir undermotorisert som fy den, men det viktigste er vel å prøve?

 

Når det gjelder topic.

Hold ett øye med

http://www.motorsport.no

http://www.nmk.no

http://www.billisten.no

 

Der dukker det stadig opp utmerka driftebiler til den prisklassen du forlanger, det er ikke alle som har hvite skilter men det er ikke umuli å få ordnet dette.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å være med litt til sommeren... Men i denne prisklassen må det da være 240 som gjelder ;)

Og standaren på den bilen er vel ikke dårlig!?

Kommer selv til å bruke leketøyet mitt

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig greier dette med drifting. For noen år siden het det sladding, men nå er det "kult" og _alle_ skal drive med det. :rolleyes: (selvom det er et fåtall som faktisk gjør det)

 

Der jeg vokste opp var det et utbredt råne miljø med tilhørende bilkjøring. Den sladdinga dem drev med da, var harry den gangen og ble aldri kalt annet enn sladding og tullpikk kjøring. Hadde dem blitt satt på ei bane i dag hadde dem gjort det BRA i drifting!

 

Ok- det var mitt off-topic hjertesukk for dagen.

 

Tilbake til billig driftebil:

Ascona med kappa fjærer og sveisa bakaksling må da være det billigste det kommer en kommer en bil som faktisk _klarer_ å ligge bredt i langsvingen på Rudskogen.

(ja, det var bla slike jeg så mye av. Dem gikk langt sidelengs...)

 

MX5- særlig morsommere sladdebil skal en lete lenge etter. Du sitter på bakakslingen og har en liten lett bil hvor du kjenner alle bevegleser i ræven. Turbokit og senkefjærer (kr 20.000,-) så har du ca 150hk på 950 kg å leke deg med.

Men sef, da er du ien prisklasse med mange andre biler som SX, MR2, beamers, cossier osv...

 

Uansett bil, husk at du bør har diffsperre! Hvis ikke vil en slite med innerhjul-spinning. -> da er det dritt med motorsvak bil!

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

vil ambefale manta gsi, eller ein anna manta eller ascona b med sperre!!! e stilige driftebila!!! eventult c kadett... 1,2 e nok,, berre sette den i 1. gir 70 å ræva går ut.. hehe.. (prøvd)

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s13 fra Tyskland er også meget rimelig dersom du ikke må ha skilter på den. Kjøp en løen bil for 10-15k med motorenschaden eller karosserieschaden :D Så fikser du feilen i samme slengen som du river ut alt interiøret til fordel for et bur. Resten av pengene bruker du på understell og sperre. Trimming kan komme etterhvert :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår