Gå til innhold

Driftebil til 20-30000

Ranger emnet


OlleellO

Anbefalte innlegg

Originally posted by FSR

s13 fra Tyskland er også meget rimelig dersom du ikke må ha skilter på den. Kjøp en løen bil for 10-15k med motorenschaden eller karosserieschaden :D Så fikser du feilen i samme slengen som du river ut alt interiøret til fordel for et bur. Resten av pengene bruker du på understell og sperre. Trimming kan komme etterhvert :)

 

Kom akkurat hjem fra California nå, der er det jo tett med masse gamle stygge japsebiler med rwd som alle digger her på forumet :) ok styggkule da. Sto Ae86er i hvert lyskryss der borte. Sikker mulig å få en sånn grisebillig. Og frakte den for 10k med på båt. Masse andre rwd biler med potens der og. 70 talls celica bla har vel rwd, noen gamle nissaner, aner ikke hva alle disse heter, men det var masse ae86 lignende biler jeg aldri har sett før.

 

Kjøpte en 1962 chevy pickup der borte som vi fylte med deler så den lå på bakken og betalte 1300 dollars i frakt på til Norge, kommer vel om 6 uker.

 

Det må vel være bedre å hente i USA enn Japan. Flere biler og mindre språk problemer.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Originally posted by Hersker Hans

Det må vel være bedre å hente i USA enn Japan. Flere biler og mindre språk problemer.

 

Vel, tror nok det er billigere i Japan...?

Men er jo egentlig litt bedre med USA igjen, da du får LHD (om en skal ha bilen på veien..da blir jo det litt bedre ;)), men er jo forsåvidt ikke noe galt med RHD som jeg vet om da..

 

*Edit*

Gammal Toyota sa du? :D

http://www.motorborsen.no/showad.asp?recno=140520&ressort=BI&adtype=S

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant som ryktene sier, at Japanske biler i USA er skrudd sammen av Amerikanere? Isåfall er det jo liten vits å kjøpe den fra USA i.o.m. at den vil dette fra hverandre etter 2-3 kilometer... Da kjører jeg heller med rattet på "feil" side, men er på den annen side sikker på at "ekte" Japanske arbeidere har lagt sin sjel i å bygge bilen etter sin aller beste evne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

hmmm

Potensialet i en 190 er jo veeeeeeeeeldig begrenset da :)

Skal litt til før det blir drifting-bil.

Er det ikke så lett å få tak i skikkelig understell og motor til disse. 135hk er jo ingenting, skal godt gjøres å holde ræva på 1tonn++ ute med så lite effekt.

Blir mye dyre spesialløsninger trur jeg.

 

Min Vanlige 2.5 16v med evo1 motoren, er genial driftebil, fy faen så kontroll du har.

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er kanskje et godt alternativ! En 325i har 171hk... Tror det er sperr på dem hvis jeg ikke husker helt feil... :rolleyes:

 

Volvo 240 turbo funker som faen ! Fordelen med turbo er at rumpen slipper når du får trykk.. P.g.a økning i kraft, dermed er det lettere å få den til å slippe...

 

:rolleyes:

 

En 190e tror eg blir en ytterst dårlig driftebil! De slipper jo ikke om du ber til gud engang! Jeg har prøvd å drifte med en slik en selv.. Og med mindre det er klink is funker det heller dårlig å drifte med dem! Med mindre det er en 2.3 16v eller 2.5 16v! :D

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

___________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå trur jeg ikke du var på føste drifter dag for da var Hersker-hansen der med en 190 og den hadde bare 120HK og han fikk den til å kaste ut rompa si som bare det. En amerat av han fikk den opp på to Hjul i svingen før depo på rudskogen også da må nevnes.

Så jeg trur ikke du har prøvd hardt nok...

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HaRKooN

Uansett så er det ingen driftebil! Og til han som sier at han har 2.5 16v ... Må jo tenke at det er sperr på den og 195hk istedet for 120hk uten sperr! :rolleyes:

 

så mere hk og sperre på turtall eller bak er ikke gå bra.

men mindre hk og uten sperre på turtall eller bak. skule gå bra.

Hvet du hva du snakker om her i det helle tatt.

Mer hk burte jo gjøre det til en bedre drifter bil letter å rive løs hjula. Sperre på turtall sparrer bare motorn. nå du sattser fullt. Denne kan jo fjernes.

Sperre bak hvil jo bare hjelpe til med å få ut rompa i svingenne...

 

Hvis jeg har misforstått må du forklare deg bedre...

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HaRKooN

Uansett så er det ingen driftebil! Og til han som sier at han har 2.5 16v ... Må jo tenke at det er sperr på den og 195hk istedet for 120hk uten sperr! :rolleyes:

 

Det vi merer og si, er at du får grom understell til en vanlig 190 også. Du må ha sperre for å få en sikkelig driftebil. De fleste drifte bilene leveres ikke med sikkelig sperre orginalt, dette må kjøpes. Derfor har en 190 like stort potensiale som en 240. jeg er drittlei alt 240 snakket, 240 er en gørr kjedelig gubbebil. hvis du ikke gjør noe med den. Gjøre de samme modifikasjonene med en 240 og en 190 så kan du se hvilken bil som er best å legge oplegg med. Jeg vil si en senket 190 med sperre, JA

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe mere å tilføye her kanskje men. Jeg har kjørt litt 240 og, i standardutgaver er jo begge bilene ganske kjipe. Begge krenger voldsomt, Merca har en litt mere sofistikert bakstilling originalt syns jeg, vet ikke hvorfor jeg nevner det, for det har ingen ting å si så lenge det ikke er sperre uansett :-). bare sammenligner litt siden noen begynte. Jeg kan tenke meg at 2.5 16v m sperre, må være en drøm å drifte, med tanke på hvor mye grommere den er enn bilen min, og hvor enkelt det faktisk var å provosere fram en grei drift i bilen min. Heller det en 240 m turbo, turbolag er nesten like irriterende som å laste ned på isdn, elendig sammenligning det siste forresten. Litt trøtt nå ja. Man får jo trimma volvo uten turbo og uansett. Jeg tror at jeg vil foretrekke en bil uten turbo, med øyeblikkelig respons i motoren, for raske justeringer.

 

Svingradius er noe vi ikke skriver så mye om på drifteforumet, jeg lå på styrestoppen gjennom s-svingene på baksiden av rudskogen der mange ganger. 190n har gromt liten svingradius, det ser ut til å være en stor fordel mener jeg, selv om det ser ut som om mange av sjefsdriftebilene egentlig har litt dårlig svingradius noen ganger. jaja.

 

Jeg får en sånn ekkel følelse av å sitte i en lastebil eller noe når jeg setter meg inn i en 240, noe som gjør at jeg ikke får lyst til å grisekjøre liksom, det får jeg mere lyst til i merca. Frontruta og dashbordet i Volvon minner litt om førerhuset på en båt eller noe.

 

Nok et langt og kjedelig innlegg :-) tror jeg går å legger meg. zz

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er det ingen driftebil! Og til han som sier at han har 2.5 16v ... Må jo tenke at det er sperr på den og 195hk istedet for 120hk uten sperr!

 

@Harkoon: Og jeg antar at du har kjørt bil i helsikes mange år, og virkelig er en sjefsdrifter som kan det meste?

 

 

 

En 190e tror eg blir en ytterst dårlig driftebil! De slipper jo ikke om du ber til gud engang! Jeg har prøvd å drifte med en slik en selv.. Og med mindre det er klink is funker det heller dårlig å drifte med dem! Med mindre det er en 2.3 16v eller 2.5 16v!

 

Jaha? Hersker Hans bil gikk vel omtrent like bra som min 1.4 Citröen og hadde ikke sperre, men han klarte å kaste den ut for det... Klart det ikke var optimalt, men alt kan det gjøres mye med... Han klarte det på blank asfalt, du klarer det ikke på is? Sier mer om deg enn om bilen....

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sladda litt med 190E 1,8 109 hk, fin å sladde med, veldig kontroll over baken, den går dårlig da, frakjørt av audi 80 2,0 med 90 gamp.

Men prøvde så vidt med en mb 190E 2,3 8v auto, den slapp veldig ukontrollert, var rett å slett skummel, og ja, jeg takler automat.

Men orginal granada-sperre må være fin å sladde med, sperrer visst mer dess mer moment du gir den, vil jo si at ved rolig kjøring er det nesten ikke, ved hard pedal sperrer den "max", kan visst justeres og.

 

Vil du ha sladdekjerrre uten kontroll så kjøp rekorden min......

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Har sladda litt med 190E 1,8 109 hk, fin å sladde med, veldig kontroll over baken, den går dårlig da, frakjørt av audi 80 2,0 med 90 gamp.

Men prøvde så vidt med en mb 190E 2,3 8v auto, den slapp veldig ukontrollert, var rett å slett skummel, og ja, jeg takler automat.

Men orginal granada-sperre må være fin å sladde med, sperrer visst mer dess mer moment du gir den, vil jo si at ved rolig kjøring er det nesten ikke, ved hard pedal sperrer den "max", kan visst justeres og.

 

Vil du ha sladdekjerrre uten kontroll så kjøp rekorden min......

 

Det høres ut som den 190 2.3 som vist nokk slapp ukontrolert. Den må det ha vert lavprofil dårlig gummi på. Og granada er ikke bra drifte bil.

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett bil, fin balanse, ikke for mye grep, stivt opsett, responsiv motor (turbo eller ei), diffsperre, 125-500 hk, god sjåfør, masse trening, gode reflekser osv osv... Her kan man vel egentlig diskutere til man blir blå i trynet...!

 

Kjøreglede trenger ikke å komme i form av en Mazda RX7.En godt oppsatt MX5 kan være vel så artig, bla fordi den slipper tidligere og har et chassi som kommuniserer med føreren. Du skjønner som regel hva som skjer litt før det går til skogs..

 

En Mazda RX7 derimot er mye grommere, men langt vanskeligere å drifte med da den er satt opp for å tåle over 1 G ved kurvetakning. Her er grensen mellom grep og katastrofe mye vanskeligere å forutse. Og slipper det så skjer det mindre progressivt enn i en MX5. Ikke dermed sagt at det ikke går an, men RX7'en trenger en bestemt hånd for å holde seg sidelengs. Den vil helst kjøre spor.

 

Nettopp derfor er 200 SX og AE86 veldig populære. De er ikke designet for å slåss med Porsche og Ferrari med tanke på veigrep. Men de er konstruert for å gi en vanlig dødelig følelsen av å ha kontroll. Kjøreglede er stikkordet her. En Volvo 240 gir deg ikke den følelsen.. Ei heller en MB 190 E.. Men for all del, alt går an! Selv en '00 MB 200E stasjonsvogn slipper med stumpen, men noen driftebil er det definitivt ikke.

 

Originally posted by turbothomas

Merkelig greier dette med drifting. For noen år siden het det sladding, men nå er det "kult" og _alle_ skal drive med det. :rolleyes: (selvom det er et fåtall som faktisk gjør det)

 

Der jeg vokste opp var det et utbredt råne miljø med tilhørende bilkjøring. Den sladdinga dem drev med da, var harry den gangen og ble aldri kalt annet enn sladding og tullpikk kjøring. Hadde dem blitt satt på ei bane i dag hadde dem gjort det BRA i drifting!

 

Ok- det var mitt off-topic hjertesukk for dagen.

 

For siste gang: Slading er sladding. Drifting er noe helt annet. Hvis du gir gass ut fra Shell og legger igjen 2 hekto gummi, da sladder du. Kaster du bilen sidelengs inn i en kurvekombinasjon og har flyt, driv, tempo og greier å utnytte vektforskyvningen i bilen.. Da drifter du!!!!! Ok?!?

 

Men for å holde meg til (Off) Topic'en.. Jeg hadde satset på en bruktimportert 200 SX, eller AE86. Men til 20-30 bærumstiere får du ikke skilter med på kjøpet..

 

Originally posted by Razer

har ikke enda, men det blir vel en etterhvert.... Det blir nok en ganske standard RHD Sprinter Trueno, men med bur, diff, clutch og ordentlige dempere.. tror det blir det jeg har råd til med det første... Vi får se... først må jeg ha jobb, så litt kapital, kanskje et lite lån og hjelp fra mor og far osv.... kan ta sin tid m.a.o....

 

Får høre med bror om jeg kan prøve hans en tur...

 

Hva med en Tysklandstur? Ta med bruttern så blir det skikkelig road trip! Jeg årner damer. Billige...

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår