Gå til innhold

3.0 Og manuel kasse til salgs OPEL

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har plukket ut 3.0 12v fra min senator b 1992 model. Motoren er en sterk og fin c30ne 180hk Komplett, alt av ledningnett og hjerne følger med. Girkassen er en r28 med ny clutsj i fjor. Ikke gått langt,

 

Har også et 24v svinghjul med nye bolter

 

Pris på motor og girkasse . komplett uten svinghjul 6000kr

Med svinghjul til 24v 8000kr

 

og r28 kasse og svinghjul med nye strekk bolter 5000kr

 

Løs motor 3000kr

 

Løs girkasse 3000kr

 

Løst svinghjul med bolter 2500kr.

 

Så er litt pakkeløsninger,

 

Selges fort og billigt, alt er i god stand! motor og girkasse gått ca. 210 000km, Skuddsikre motor og kasser fra Opel dette.

 

Motor står på hel travers, med alt av stag NYE i fjor sommer, så er bare og montere hele driten i 2l travers passer jo over.

 

 

Bilder av Motor i bil.

 

1d31f0b79b71d8a21b021fd53ec0c36f.jpg

 

send PM med intresse eller spørsmål.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter den c30ne er en 177hk, ikke en 180. Har bla. annen motorstyring og har katalysator. Sier seg selv siden den kommer fra en 92mod. De var 180hk til og med 86. Omega kom med 3000 med c30le med 156hk, og c30ne med 177hk i 1987, mens senator kom med dette i siste halvdel i 1987. Var en skifte fra senator A og B dette året. Fikk kjøpt begge modeller.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bilmekaniker så tror det skal gå greit. men tenkte bare og høre hva som måtte til. før evnt kjøp. bensinpumpe-lmm osv? bytte hele ledningsnettet eller bare deler av det eller?

 

Kjøp deg en komplett motor med ledningsnett, da har du alt du trenger. Du må ta ut ledningsnettet til 2literen og motor, bytte til 3liter motor, bremser + div og sette inn 3liter ledningsnette. Ikke så veldig vanskelig. Bensinpumpa er den samme, så du brukere bare den du har. Er ikke 100% inni det med fra 2,0, til 3,0 12v. Jeg har bare byttet fra 3,0 12v til 3,0 24v, og 2,0 til 3,0 24v.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig er en ne motor på 177hk men sitter powerfilter på den så 180 ;) hehe

 

Motor står på travers med alt av stag nye i fjor. Så bare og bytte om travers.

 

Og ledningnettet er komplett :) med hjerne. bare og kaste inn.

 

Travers sitter i 4 bolter. og 2 på girkasse feste . så er smal sak.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår