Gå til innhold

Småfiks etter PKK (EU-kontroll)


waxman

Anbefalte innlegg

I dag sendte jeg MB'n på kontroll, og ble ikke akkurat superhappy da jeg fikk den tilbake:

 

-Rust på bremserør (bakre del og venstre midtre del)

-Nærlys (feil innstilling høyre side)

-Slakk i hjullager (venstre bak)

-CO-måling (0,65)

 

Bremserør klarer jeg ikke selv, så det blir verksted-mat. Nærlystet lot seg ikke justere nok på den vanlige skruen, så da aner jeg ikke hva jeg kan gjøre. Hjullageret ble bare 1-er-feil, så det lar jeg ligge inntil videre. Tenkte bytte plugger og luftfilter, så blir kanskje CO-målingen bedre. Er det noe mer enn det jeg kan gjøre?

 

Er det noen som har et bra og billig verksted å anbefale i Oslo? Eller er det kanskje noen som har lyst til å skru litt?

 

Det er en 1995 MB C180 Espirit Automat.

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sendte jeg MB'n på kontroll, og ble ikke akkurat superhappy da jeg fikk den tilbake:

 

-Rust på bremserør (bakre del og venstre midtre del)

-Nærlys (feil innstilling høyre side)

-Slakk i hjullager (venstre bak)

-CO-måling (0,65)

 

Bremserør klarer jeg ikke selv, så det blir verksted-mat. Nærlystet lot seg ikke justere nok på den vanlige skruen, så da aner jeg ikke hva jeg kan gjøre. Hjullageret ble bare 1-er-feil, så det lar jeg ligge inntil videre. Tenkte bytte plugger og luftfilter, så blir kanskje CO-målingen bedre. Er det noe mer enn det jeg kan gjøre?

 

Er det noen som har et bra og billig verksted å anbefale i Oslo? Eller er det kanskje noen som har lyst til å skru litt?

 

Det er en 1995 MB C180 Espirit Automat.

 

Det kan jo hende at du må bytte katalysatoren får å få ned co-verdien...

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at du må bytte katalysatoren får å få ned co-verdien...

 

Det var en litt for forhastet slutning. Høy CO alene tyder ikke på defekt katalysator, bare at motoren går fett. Er det høy HC i tillegg (eller i stedet) er det mer sannsynlig at katten er gåen.

Et tjuvtriks for å få ned CO er å ha en god klunk E85 på tanken før kontroll.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en litt for forhastet slutning. Høy CO alene tyder ikke på defekt katalysator, bare at motoren går fett. Er det høy HC i tillegg (eller i stedet) er det mer sannsynlig at katten er gåen.

Et tjuvtriks for å få ned CO er å ha en god klunk E85 på tanken før kontroll.

 

SOm du tydligvis ikke ser, så har jeg skrevet at det KAN være...

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår