golf3-100hk Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Lyset på "kilometertelleren" min er gåent. Er dette stress å skifte dette ? Er det en liten lyspære som sitter bak der ? (Lyset på turteller/speedometer og klokke funger forøvrig helt fint) Takker for tilbakemelding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Punkt 1: søk. Søk på "instrumentlys golf 3" og du skal finne. Punkt 2: tror denne pæra må loddes, tror det er litt jobb. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf3-100hk Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Noen som har loddet denne ? Er det stress ? Må man ta ut og koble fra hele "speedometer huset" ? Har byttet de 2 pærene på toppen som lyser opp skivene, det var ikke så mye stress, men da holdt det å vippe ut "instrument" huset, slapp å koble fra noe som helst... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 hmmm, er det ikke en vanlig pære som sitter bak der da?.. er en stund siden jeg gjorde dette.. men mente det var en vanlig pære som satt der.. samme type som sitter på toppen :) Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M----M Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Det sitter vanlig pære bak der..både på kilometerteller og den digitale klokken. Er bare å vri en halv gang mot venstre og så ta den ut ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf3-100hk Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Takker for svar. Hvordan er det imidlertid å demontere, for å komme til, for å bytte denne pæren ? Må du koble fra og ta ut hele speedometer huset ? Å bytte de på toppen som lyser om turteller og speedometer var ikke så stress da det bare var å "vippe" ut huset, men pæren til kilometertelleren sitter vel langt på baksiden eller noe ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M----M Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Ja, pæren til kilometertelleren sitter helt på baksiden. Det letteste vil nok være å ta ut hele speedometer huset :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf3-100hk Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Høres ut som litt jobb ja. men dersom jeg tar ut ledningene bak der, og inn igjen senere, så vil ikke det føre til noen feilmeldinger på systemet, eller noe annet som kan skjære seg ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 det er egentlig ikke store jobben :) bare vipp av de "bryter dekslene" på hver sin side av speedometeret,ta av dekslet rundt.skru ut de 2 skruene innenfor der igjen.. vipp ut.. så napp ut ledningen.. og da er det bare å lirke hele huset ut i mellom rattet. Tror det skal gå bra :) blir nok ikke noen feilmeldinger av den grunn. har gjort det selv et par ganger så :) Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 niks, bare å koble fra. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf3-100hk Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Gikk som en lek, hele operasjonen tok meg maks 15 min. Byttet det som var der bak, når jeg først var i gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg