Tor Andre Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 hei, kjøpte meg en dumpventil i dag av en som aldri hadde brukt den... er det noen som vet hvor jeg kan motere dump på en vanelig 2.0LT og hvor får jeg vakum fra? har også hørt at jeg kan stille på trykket på turboen uten boostcontroller... hvordan? (noen som har jort det) hvor høyt trykk kjører den på originalt og hva oppnår jeg? Mvh Tor Andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 hei, kjøpte meg en dumpventil i dag av en som aldri hadde brukt den... er det noen som vet hvor jeg kan motere dump på en vanelig 2.0LT og hvor får jeg vakum fra? Du må demontere den orginal resirk ventilen som sitter på turboen's kompressorhus og kjøpe, eventuelt lage ett lokk over hullet som blir der.Du bruker slangen til den nye. Jeg monterte min RFL dump på røret som går fra turbo til IC, nedunder batterihylla.(For at BT ikke skal se den så lett, ikke at det har sånn betydning da men...) Jeg limte fast rørstussen med 2K kjemisk metall, og det fungerte meget bra til meg. Anbefaler å stramme fjæra ganske så mye pga disse motorene har høyt vaccum. har også hørt at jeg kan stille på trykket på turboen uten boostcontroller... hvordan? (noen som har jort det) hvor høyt trykk kjører den på originalt og hva oppnår jeg? Mvh Tor Andre Du skrur inn staget på wg klokka maksimalt, da får du ca 1,0-1,1 bar i trykk i en kort periode, det vil synke til ca 0,9 etter noen sek. Men noen sier motorlampa vil lyse over 0,8bar, så det høres fornuftig ut å holde seg på rundt 0,8bar. Bilen vil gå en smule bedre etterpå. Orginalt trykk vet jeg ikke, men 0,2-0,4 ett sted tipper jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Andre Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Du må demontere den orginal resirk ventilen som sitter på turboen's kompressorhus og kjøpe, eventuelt lage ett lokk over hullet som blir der.Du bruker slangen til den nye. Jeg monterte min RFL dump på røret som går fra turbo til IC, nedunder batterihylla.(For at BT ikke skal se den så lett, ikke at det har sånn betydning da men...) Jeg limte fast rørstussen med 2K kjemisk metall, og det fungerte meget bra til meg.Anbefaler å stramme fjæra ganske så mye pga disse motorene har høyt vaccum. Du skrur inn staget på wg klokka maksimalt, da får du ca 1,0-1,1 bar i trykk i en kort periode, det vil synke til ca 0,9 etter noen sek. Men noen sier motorlampa vil lyse over 0,8bar, så det høres fornuftig ut å holde seg på rundt 0,8bar. Bilen vil gå en smule bedre etterpå. Orginalt trykk vet jeg ikke, men 0,2-0,4 ett sted tipper jeg. jeg forsto ikke helt hvor du monterte vakumslangen.... og hvo får jeg tak i dumplokk??? er alle dumplokk like eller trenger jeg ett spesielt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Andre Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 kan jeg lage dumplokk selv??? hvordan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 jeg vil anbefale deg å chippe bilen. evt. også bytte til 16t turbo og sportseksos (3") da går det BRA... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.