Gå til innhold

dumpventil 2.0LT

Ranger emnet


Tor Andre

Anbefalte innlegg

hei, kjøpte meg en dumpventil i dag av en som aldri hadde brukt den... er det noen som vet hvor jeg kan motere dump på en vanelig 2.0LT og hvor får jeg vakum fra?

 

har også hørt at jeg kan stille på trykket på turboen uten boostcontroller... hvordan? (noen som har jort det) hvor høyt trykk kjører den på originalt og hva oppnår jeg?

 

Mvh Tor Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, kjøpte meg en dumpventil i dag av en som aldri hadde brukt den... er det noen som vet hvor jeg kan motere dump på en vanelig 2.0LT og hvor får jeg vakum fra?

Du må demontere den orginal resirk ventilen som sitter på turboen's kompressorhus og kjøpe, eventuelt lage ett lokk over hullet som blir der.Du bruker slangen til den nye. Jeg monterte min RFL dump på røret som går fra turbo til IC, nedunder batterihylla.(For at BT ikke skal se den så lett, ikke at det har sånn betydning da men...) Jeg limte fast rørstussen med 2K kjemisk metall, og det fungerte meget bra til meg.

Anbefaler å stramme fjæra ganske så mye pga disse motorene har høyt vaccum.

har også hørt at jeg kan stille på trykket på turboen uten boostcontroller... hvordan? (noen som har jort det) hvor høyt trykk kjører den på originalt og hva oppnår jeg?

 

Mvh Tor Andre

 

Du skrur inn staget på wg klokka maksimalt, da får du ca 1,0-1,1 bar i trykk i en kort periode, det vil synke til ca 0,9 etter noen sek. Men noen sier motorlampa vil lyse over 0,8bar, så det høres fornuftig ut å holde seg på rundt 0,8bar. Bilen vil gå en smule bedre etterpå. Orginalt trykk vet jeg ikke, men 0,2-0,4 ett sted tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må demontere den orginal resirk ventilen som sitter på turboen's kompressorhus og kjøpe, eventuelt lage ett lokk over hullet som blir der.Du bruker slangen til den nye. Jeg monterte min RFL dump på røret som går fra turbo til IC, nedunder batterihylla.(For at BT ikke skal se den så lett, ikke at det har sånn betydning da men...) Jeg limte fast rørstussen med 2K kjemisk metall, og det fungerte meget bra til meg.

Anbefaler å stramme fjæra ganske så mye pga disse motorene har høyt vaccum.

 

 

Du skrur inn staget på wg klokka maksimalt, da får du ca 1,0-1,1 bar i trykk i en kort periode, det vil synke til ca 0,9 etter noen sek. Men noen sier motorlampa vil lyse over 0,8bar, så det høres fornuftig ut å holde seg på rundt 0,8bar. Bilen vil gå en smule bedre etterpå. Orginalt trykk vet jeg ikke, men 0,2-0,4 ett sted tipper jeg.

 

 

 

jeg forsto ikke helt hvor du monterte vakumslangen.... og hvo får jeg tak i dumplokk??? er alle dumplokk like eller trenger jeg ett spesielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår