esbandos Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Hei. Har en gammel garret t3-turbo fra saab 900.. Den har noen sprekker i eksoshuset.. Se bilder.. Spørsmålet mitt er da, om denne turboen er ødelagt, eller om den fremdeles er brukbar.. Ser også at vifta på eksos-siden står VELDIG nærme kanten når jeg rikker på den sidelengs.. Noe håp for denne turboen? Bilde av vifta: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 jeg har ikke mekka turbo selv noen gang, men dette så ikke helt bra ut sånn generelt... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 hm... vel jeg ville ikke sett på dette som noe super problem.. hadde jeg vært deg hadde jeg tatt frem vinkel sliperen med en 2mm tykk skive og kappet en dyp V midt i mellom sprekken passe dypt, fylt dette opp med sveis og slipt ned overflaten igjen! husk å forvarme stålet til nærmest rø-glødende med propan/gass sveis app. før du sveiser! støpegodsett vil taimot sveisen bedre da! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 leste etterkant: Om den er så jævli slarkete at bladene tar borti tunellen ville jeg hivi dette fort! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 jeg hadde hørt meg om etter pris på overhalings kit. om det koster mer enn du er villig til å betale så kaster du skiten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Bladene tar ikke i tunellen nei. Men er ikke mye om å gjøre.. Nå vet jeg da at ene lagret er gåent inni der.. Så mulig det er årsaken til den slarken.. Ang sprekkene, så er det 2 sprekker.. Litt vanskelig å se, men.. Den tydeligste sprekken på bildet, er den som er dypest.. Den går et stykke ned gjennom eksoshuset.. Er ikke eksoshuset støpgods? Hvordan sveise slikt? Hva kan være grunnen til sprekkene forresten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Hvis du leser lenger opp så skjønner du hvordan du sveiser dette. sprekkene kan komme av mye varme. f.eks at den turboen allerede er rævkjørt før du fikk den. Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Ah. Overså det siste i innlegget ditt.. Trenger jeg noen spes. tråd for å sveise? Har vanlig Mig-apparat for stål.. Tror ikke at turboen har vært rævkjørt nei, men har alltid vært et problem med den når jeg fikk den.. Fikk den ikke til å lade ordentlig. Kan dette være årsaken da? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Du klarer kanskje å bremse den sprekkdannelsen litt om du kapper gjennom hele varmer og sveiser. Men det blir aldri bra igjen. Den sprekken vil bli større og større. Og sånn man ser på bildet er den allerede på god vei gjennom hele godset mot utsiden av eksoshuset. Du trenger et nytt eksoshus om du har tenkt å kjøre med denne turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Du klarer kanskje å bremse den sprekkdannelsen litt om du kapper gjennom hele varmer og sveiser. Men det blir aldri bra igjen.Den sprekken vil bli større og større. Og sånn man ser på bildet er den allerede på god vei gjennom hele godset mot utsiden av eksoshuset. Du trenger et nytt eksoshus om du har tenkt å kjøre med denne turboen. Ah.. Ja, regna med at det eksoshuset aldri kommer til å bli seg selv igjen, men lurte bare på om det var håp for det.. Har så å si fått tak i en lik turbo, bare med litt mer slark i.. Men der er eksoshuset i orden, så vil tro jeg bare bytter over.. blir vel det enkleste.. Noen som har noen norske sider hvor dem selger overhalingskit til denne type turbo forresten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Forresten.. Når jeg først har laget denne tråden.. Mamma har en turbo på audien sin.. Mistenker at den er sliten, da den hyler litt.. Er ikke turbosus, mer bare plystring.. :p Tok av slangen fra luftfilterboksen og inn til turboen for å knipse noen bilder for å se om alt stod bra til inni der.. Var minimalt med slark.. 0,5-1mm sidelengs kanskje, og ingenting opp/ned.. Skal bladene være så skjeive? Enkelte av dem er jo ikke rett.. Uansett, her er noen bilder: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 er høres ut som dden turboen er akkurat som den skal være da ;) må være litt tolerance på ting som snurrer flere hundretusen runder i minuttet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Den siste turboen der ser ut til å hatt besøk av noe fremmedelementer. Er litt skader på skovlene der, og kanskje blitt litt ubalanse. Har nok sett bedre dager den, men funkern så funkern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.