Gå til innhold

Tips til tattovering...

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Har lenge planlagt å anskaffe meg tattoo, men har ikke funnet noen jeg liker enda.. Har tenkt på noe ala det Glenn Rodney fra gatebil har på overarmen, altså den tennpluggen.. Har også sett en som hadde tattoo av et stempel, råde og 2 hjul nederst på råden.. Så ut som stemplet kjørte avsted liksom..

Er jo av bil/motor-typen, så noe innen det temaet hadde jo vært det mest ideelle.. Har ikke tenkt å legge så veldig mye penger i tattoveringen, men rundt 1000lappen..

Noen som har tips? :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du først skal merke deg for livet så hadde jeg ikke spart på kronene. Tusen kroner for en tatto er ingen ting.

Spar heller litt å få deg noe du vil ha glede av resten av livet enn å bruke en lusen tusenlapp på noe du delvis er fornøyd med

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tatovering er jo et "merke" som representerer deg, resten av livet. Så ta deg god tid til å tenk ut hva du vil ha ! Finn noe som betyr mye for deg, som du vet du vil komme til å se tilbake på osv. Og ikke minst, som han over meg sier; Ikke bruk 1000kr på noe du blir delvis fornøyd med, heller betal det lille ekstra, om det skulle bli noe mer, og få noe du absolutt ikke vil angre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først skal merke deg for livet så hadde jeg ikke spart på kronene. Tusen kroner for en tatto er ingen ting.

Spar heller litt å få deg noe du vil ha glede av resten av livet enn å bruke en lusen tusenlapp på noe du delvis er fornøyd med

Helt enig med deg!

Og vær veldig nøye med hvilken tattovør du bruker. Forhør deg med fler før du velger. Selv tok jeg min første tattoo hos en som påståes å være " en av norges beste tattovører", og endte opp med en skeiv, slurvete og hullete tattoo.. Den er kjip, tro meg. Har tatt en ny over nå, men anyway.

Forøvrig kan jeg anbefale Pero hos Lucky 7 Tattoo i Oslo, han har tatovert meg tre ganger og har ingen ting å utsette på det. De fleste tattoostudio kan hjelpe deg å tegne opp motiv også:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt til tattootråder plutselig da! Kom nettopp hjem fra noen timer under nåla selv, endelig "ferdig" med underarmen. Har vel tatt ca. 11 timer tilsammen nå. 1000 kr er minstepris hos han jeg går til, blir ikke store flekken av det. Er vel knapt nok til en time. Spar heller opp litt og gjør det skikkelig. Stikk innom med skisser og bilder av ting du kunne tenkt deg, og få tegna en spesielt til deg. Alle tatovører jeg har snakka med, hater å gjøre "off the wall" tatoveringer, han jeg går til nekter å gjøre det...

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du tatovere må du jo ha turbodiesel over hele øverste del av ryggen da!! sånn som bøyer seg fra midten og ned på sidene hvis du skjønner som denne (

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er fullstendig klar over at man burde legge litt mer penger i tattoveringer enn 1000kr, men har hørt meg litt rundt ang noe ala tennplugg-tattooen til Glenn Rodney.. Dem jeg har hørt med, regna med rundt 600kr og opp for en slik..

Er jo som sagt mest ute etter en bil/motorrelatert tattovering, da jeg tolker alt slikt som "personlig" på en måte.. :p

Ang skisser blir det litt vanskelig, da jeg ikke kan tegne, eller kjenner noen som kan.. Det jeg tegner, blir som oftest krusseduller.. :b

Uansett.. Kommer til å ha flere enn 1 tattoo, så de andre kommer nok til å koste mer enn f.eks det tennpluggen koster..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte igrunnen på det også.. Å ta noe slikt for så å bygge videre på den.. Du kan vel ikke skaffe bilde av den tattoveringen kompisen din har? Hørtes litt rå ut igrunn..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oldschool er jo i mange tilfeller bilrelatert og ser rått ut :) gjør din egen vri på ting og ikke bare pek på veggen å si den vil jeg ha .... det blir også billigere å ta større ting enn små ting flere ganger grunnet minstepris :)

bare noen tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår