Gå til innhold

Raskere Corolla?

Ranger emnet

mr_flow90

Anbefalte innlegg

Siden du åpenbart har lyst til å gjøre noe med bilen din, så mangler det vel ikke noe på motivasjonssiden.

Det jeg lurer på, og sikkert flere med meg, er hvor mye kunnskap har du til å gjennomføre dette prosjektet? Hvor mye tid vil du bruke, og ikke minst hvor mye penger kan du bruke?

Det blir lettere å komme med konkrete forslag da :D

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vell egentlig liiite kunnskap da, men har kjøpt Heins boken for bilen min, og kan vell tenke meg det står noe fornuftig inni der:p Dessuten har jeg en venn som kan en del om biler som sikker hadde giddet å hjelpe meg. Tiden gjør meg ingen ting, så lenge den vil kunne kjøre når jeg er ferdig. Og på pengefronten sliter jeg litt, så må nesten bare kjøpe litt og litt.. Vet ikke om det ga deg/dere noen svar:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det sier meg mye. Det er et fint utgangspunkt for å anbefale deg forskjellige muligheter. Du vil uansett komme til å lære masse nå om du setter i gang med noe sånt :D

Motor som du kan løfte ut og så løfte ny på plass uten tilpassinger er det enkleste. Her har du ikke så mange valg. Skal du begynne med skifte av ledningsnettet også så blir det fort komplisert, og da kommer du ikke så langt bare med Haynes liksom. Likevel får du flere motorer å velge i ;)

Det finnes sikkert noe trimming du kan gjøre også.. Trenger ikke bli så dyrt, men det koster ofte mer enn det smaker på en 4A-FE. Det er jo kjekt å kunne kjøre noen kilometer med bilen før motoren er ødelagt.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant en annonse hvor en fyr selger en celica motor 96 modell.

Står at det er inkl. Starter, Dynamo, datainnsprøyting og ledningsnett. Passer den rett oppi min bil? Noen som vet?

Jeg hadde celica motor i min i fjor ( avensis osv .. ) det var da 7a-fe motoren ( 1.8 ) den er levert orginalt til corolla da i 4x4 og stv . deter vel også levert 3s-ge ( 2,0 l) og 3s-gte ( 2 l turbo ) jeg kjenner kun til 1.8 med spec osv . 1.8 l har ikke mere enn 115 hk og den kan du få godkjent som en 1.6 l siden 4a-fe og 7a-fe er så og like utvendig 1.6 l har og så 115hk men mindre dreimoment

det du må gjøre for og få denne motoren til og passe er og bytte gir kasse ,driv akslinger , enten bytte hele elnett i dasjborde eller kødde med og lappe det sammen , høyre ramme vange trenger 2 nye feste hull , du trenger også nye motor fester når jeg tenker meg om . ellers så er det ikke så mye mer tror jeg ( var i allefall ikke mer når jeg gjorde det )

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 2 weeks later...

Om du sitter med en 1,3 xli 3dørs corolla fra 95, mye kan du få under panseret på den for "en billig penge" ?

Nå har jeg ikke peiling da, så dere får se hva dere kaller for en billig penge selv;P

har selv 65KW (88hk'ish), men om man kan få inn en 130hk elns i den bilen så hadde sikkert det vært utrolig morsomt:D det at den e så lite sprek gjør den veldig kjedelig, for dra den på gira hele tiden kan jo slite godt i motoren :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg anberfaler deg å bytte motor hvis du vil ha mer hk 4age er ikke dum ide :) har prøvd corolla gt twin cam selv sinnsykt artig turtallsvillig maskin 124hk :D og meget lett å trimme også.

men se etter en corolla gt som delebil hvis du skal bytte motoren osv i bilen din.

men tøff bil du har:) har sett bilen din mange ganger her på askøy :)

eller powerfilter og effektanlegg gir litt økt hk men ikke så masse kanskje 2-3 hk men grom lyd vil du få :)

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider