Gå til innhold

dumpventil.....

Ranger emnet

Maxaudi

Anbefalte innlegg

Ehm. Nei.

Men tilbake til saken. Har du sjekket at vakum slangen ikke har hoppet av eller gått hull på...

Da vile jo bilen sugd falskluft, og det er merkbart. Sikkert bare stempelet som sitter, ta det ut og smør med vaselin, det funker og er ganske holdbart.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm,man skal ikke bruke dumpventil på motoren der,eller rettere sagt ingen VAG turbo motor.Har du i det hele tatt peil på hva du snakker om trådstarter?????

Hvis den orginale står der,så er det riktig,da papp mebranen som sitter der,være defekt,eller lekkasje et sted,eller så må du bruke Qtips for å rense ørene dine..

PS:Det heter resirkulerende ventil,for lufta blir brukt på nytt,en dumpventil dumper lufta.Noe hjernen på bilen din ikke er så glad i..Jeg orker ikke å forklare engang,gjort det 300 ganger,er litt lei nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga hjernen tilpasser bensin mengden i forhold til luften som kommer inn, og når man dumper den i fri luft så får man for mye bensin? altså feil blanding? Rett meg viss jeg tar feil, men vil ikke det samme skje viss man resirikulerer den iog med at man da ikke vil få like mye luft som er målt opp inn sammen med bensinen siden mesteparten går tilbake og inn igjen på nytt i turboen? Eller så vil tippe at det har noe med at når man dumper så får man et stort trykk fall som tar litt tid å bygge opp igjen, mens en resirk holder trykket gjevnt ved å ha konstant flow i hele innsuget? (Bare noen teorier jeg har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga hjernen tilpasser bensin mengden i forhold til luften som kommer inn, og når man dumper den i fri luft så får man for mye bensin? altså feil blanding? Rett meg viss jeg tar feil, men vil ikke det samme skje viss man resirikulerer den iog med at man da ikke vil få like mye luft som er målt opp inn sammen med bensinen siden mesteparten går tilbake og inn igjen på nytt i turboen? Eller så vil tippe at det har noe med at når man dumper så får man et stort trykk fall som tar litt tid å bygge opp igjen, mens en resirk holder trykket gjevnt ved å ha konstant flow i hele innsuget? (Bare noen teorier jeg har)

Det er jo originalt montert resirkulerbar dumpventil på fra før av da, bare at den er i plastikk.

Hvis man skal ha en mye råere lyd, så blender man vakumslangen slik at all lufta slippes ut gjennom turboen. Det er rått, men sliter på turboen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider