Maxaudi Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 dumpventilen min virker ikke.. den har vært på i ca 1,5 år, så kan vell tenkes at den må smøres?! prøvde å smøre med wd40 olje, men virket ikke.. noe annet jeg kan bruke? kan dumpventilen ha tatt kvelden helt? takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Ta den ut å sjekk om stempelet sitter fast.. Kan være det hvis det er en billig dump. WD-40 funker men blir ofte for tynt og blir derfor fort borte. Kan lønne seg å legge i litt fett istede.. Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 smør med silicon spray;) å trykk stemplet inn og ut å smør på:D Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Al3k87 Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Trykk luft + olje sier ikke det KABOOM!!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Bare ren oksygen.. Ikke vanlig luft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Trykk luft + olje sier ikke det KABOOM!!? Ehm. Nei. Men tilbake til saken. Har du sjekket at vakum slangen ikke har hoppet av eller gått hull på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Ehm. Nei. Men tilbake til saken. Har du sjekket at vakum slangen ikke har hoppet av eller gått hull på... Da vile jo bilen sugd falskluft, og det er merkbart. Sikkert bare stempelet som sitter, ta det ut og smør med vaselin, det funker og er ganske holdbart. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Trykk luft + olje sier ikke det KABOOM!!? Haha dagens, du skjønner vell ikke helt hva denne dingsen vi snakker om er;) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Al3k87 Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 stemmer det at det var med oksygen, var sveise læreren som maste om at vi måte aldri smøre gjengene på en oxygenbeholder med olje..hehe :P og ja jeg vet hva en dumpventil er :P mye off topic nå sorry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Ehm,man skal ikke bruke dumpventil på motoren der,eller rettere sagt ingen VAG turbo motor.Har du i det hele tatt peil på hva du snakker om trådstarter????? Hvis den orginale står der,så er det riktig,da papp mebranen som sitter der,være defekt,eller lekkasje et sted,eller så må du bruke Qtips for å rense ørene dine.. PS:Det heter resirkulerende ventil,for lufta blir brukt på nytt,en dumpventil dumper lufta.Noe hjernen på bilen din ikke er så glad i..Jeg orker ikke å forklare engang,gjort det 300 ganger,er litt lei nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Al3k87 Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 pga hjernen tilpasser bensin mengden i forhold til luften som kommer inn, og når man dumper den i fri luft så får man for mye bensin? altså feil blanding? Rett meg viss jeg tar feil, men vil ikke det samme skje viss man resirikulerer den iog med at man da ikke vil få like mye luft som er målt opp inn sammen med bensinen siden mesteparten går tilbake og inn igjen på nytt i turboen? Eller så vil tippe at det har noe med at når man dumper så får man et stort trykk fall som tar litt tid å bygge opp igjen, mens en resirk holder trykket gjevnt ved å ha konstant flow i hele innsuget? (Bare noen teorier jeg har) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 pga hjernen tilpasser bensin mengden i forhold til luften som kommer inn, og når man dumper den i fri luft så får man for mye bensin? altså feil blanding? Rett meg viss jeg tar feil, men vil ikke det samme skje viss man resirikulerer den iog med at man da ikke vil få like mye luft som er målt opp inn sammen med bensinen siden mesteparten går tilbake og inn igjen på nytt i turboen? Eller så vil tippe at det har noe med at når man dumper så får man et stort trykk fall som tar litt tid å bygge opp igjen, mens en resirk holder trykket gjevnt ved å ha konstant flow i hele innsuget? (Bare noen teorier jeg har) Det er jo originalt montert resirkulerbar dumpventil på fra før av da, bare at den er i plastikk. Hvis man skal ha en mye råere lyd, så blender man vakumslangen slik at all lufta slippes ut gjennom turboen. Det er rått, men sliter på turboen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Det er ikke dumpventil, men resirkventil. Kjøpe en ny en av de som er laget i metall:) De orginale ryker i hytt å gevær:P Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Det er ikke dumpventil, men resirkventil.Kjøpe en ny en av de som er laget i metall:) De orginale ryker i hytt å gevær:P Forge 007;) FTW!!!! Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Forge 007;) FTW!!!! word:D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.