henning_dt85 Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Ja, da har jeg kjøpt meg arbeid. Denne gang en 1967 Amazon favoritt, fattigmannsutgaven av amazon, opprinnelig 3-girs (byttet til 4), mangler noe utsmykking (bl.a blanke lister rundt front og bakrute). Jeg er 4.eier av bilen, og har allerede skaffet eierhistorikk og det originale reg.nr, som er F-88977. Jeg fikk kjøpt bilen billig, bilen er god å kjøre, ingenting i veien med styring eller motor, trenger riktignok en service. Det verste problemet er rust. Det er rust i gulv og vanger foran, bagasjeromsgulv, venstre skjerm er dårlig samt venstre dør. Dør og skjerm har jeg liggende. Planene er ikke så mange, en rustfri bruksveteran til å begynne med. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Bilen hadde knekt nøkkel inni tenningslåsen, denne var hard og dårlig fra før av. gjorde kort prosess ut av det, tok ut den originale tenningslåsen og coilen. Har satt inn universal coil og tenningslås, dette virker helt greit. Har skiftet olje og oljefilter og. Hadde bilen på bukk lørdagen som var, det verste av rust er lengdevange venstre, begge tverrvanger, gulv foran tverrvanger, reservehjulsbaljen er ikke-eksisterende, bagasjeromsgulv. Ellers er gulv og kanaler helt. Fant også ut at håndbrekket ikke virker på høyre hjulet, bare venstre. Høyre hjulbue er dårlig i bakkant, begge skjørtene under bakskjermen må byttes, samt lappe venstre bakskjerm over skjørtet. Ellers har jeg ikke gjort så mye med den enda... tatt av framfanger: tatt av bakfanger: sveist høyre framskjerm rustfri: montert hylle på dashbord, byttet vindusviskere, tenningslås og coil: Vidre får jeg ikke jobbet så mye med den, noen lørdager nå og da, men jeg har fått sjekket ut hvor mye rust og arbeid det er og hvor mye deler jeg trenger. oppdateringer med bilder kommer. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Gratulerer med bil! Skal følge med her:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 takk takk. Glemte forresten å nevne at det fulgte med mye deler til bilen, som ny frontplate ( rustfri hvertfall og med grill), 3 framfangere, en god del lister og en radiator. det skal da gå an å få hvertfall en bra framfanger utav de 3. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Greit prosjekt dette. en kvinne som eide denne? Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 ja det var en dame på 34 år som hadde hatt denne helt siden 18-årsdagen sin i 1993. Den gang var den visst ganske fin, men jeg gjorde dem klar over hvor mye rust det var på bilen og prisen ble derretter langt lavere. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Jasså, kvitta deg med all VAGen og blitt Volvo-mann nå :) Amazoner pleier å ruste ved lyktene eller? Din er ikke eneste jeg har sett. Kult interiør! Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 ja volvo er litt mer bil hehe. Det er vanlig at skjermene ruster rundt lyktene. slik det var på høyreskjermen er var det ingen sak å lappe, men om det blir værre enn det som venstreskjermen er det vanskelig å få skjermen pen etterpå. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 fant litt flere bilder: bilde fra da jeg akkurat hadde parkert bilen i garasjen hjemme: stemningsbilde med begge amazonene, dårlig bilde: også et annet av den sveiste skjermen: Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Jeg har da kommet opp med en liste over hva som må gjøres for å få bilen helt rustfri: -Sveise gulv begge sider foran akkurat rundt vangene -Sveise lengdevanger og tverrvanger begge foran -Bytte høyre hjulbue -bytte begge sideplater under bakskjermer -lappe nedre del av bakskjerm venstre side foran og bak (rep.biter tilgjengelig) -lappe bagasjeromsgulv -lappe hjulkasser bak -bytte venstre skjerm og dør (har jeg dra 65-modellen, lappe ett rusthull i hver del, mye bedre enn det som er på nå) -bytte reservehjulsbrønn -skru sammen en hel frontfanger Jeg har fått slipt noe rust på høyre bakskjerm, har fått kjøpt spraylakk som en midlertidlig løsning der jeg har pusset og fått rusten helt bort, lakkering av bilen ligger litt fjernt i terrenget enda. Har også fått tak på sigarettenner, det er et must til å lade opp mobilen og kanskje om man har glemt lighteren i en bukselomme hehe. Så det tekniske: -bytte alle 4 dempere og fjærer, jeg skal ikke senke bilen -bytte hele eksosanlegget -bytte foringer i tverrstag bak -ta en service og mulig rense forgasseren, pakningssett til strombergene får man jo nesten hivd etter seg -bytte bremser bak og få orden på håndbrekket -bytte frontrute, en ripete original frontrute fra 67`har ikke jeg så mye varme følelser for når jeg jobber med bilglass. -bytte en radiatorslange som lekker Før eu-kontroll så skal gulv, vanger og reservehjulsbrønn sveises, få orden på eksosanlegg og bremser, samt bytte frontlykter og foringer i tverrstag bak. Frontruta skal også inn. Da er det bare å krysse fingrene og håpe på at 2`erfeilene ikke formerer seg for mye. Blir den godkjent så skal nye skilter på, de originale F-skiltene. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 de videre planene blir da: -hvite blinklys foran -pene, kromma fjernlys i fangeren -etterhvert lakkering i original farge -kromma øyelokk er et must! -har veldig lyst på 5.5 toms felger da...det er pent med de originale kapslene. -turteller frittstående på dashbord som sportsmodellene hadde originalt(?). Dashbordpolstringen er ikke noe å samle på fra før av så jeg ødelegger egentlig ingenting ved å sette på den hylla og turteller. -dashbordet er allerede kappa til for å få plass til en kassettspiller som knapt virker, her skal det inn en anonym cd-spiller, musikk må man ha! Når jeg kommer så langt har jeg forhåpentligvis ikke kommet så langt unna en vakker bil som er god å kjøre. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Høres ut som en bra plan. Men har du to Amazoner eller har jeg misforstått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Ja har vel egentlig det. Byttet til meg en 65`modell i fjor mot en audi 80, amazonen var ikke da eu-godkjent, men fikk den godkjent i år, og ga den bort til pappa da han fylte 60 i sommer, han har alltid drømt om amazon hehe. Montert sigarettenner og den virker Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 flere updatees uten egentlig å ha jobbet på bilen. Han som skal hjelpe meg med plass og stå hadde selv amazon på 80-tallet og digger bilene. langt inne i garasjen hans dukket det jaggu opp en laksetrapp (sjalusi til bakrute). Hot or not? Har kjøpt inn turteller og, blir sannsynligvis montert i kveld. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Laksetrapp er hot! Skikkelig retro-styling :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg