Gå til innhold

Vurderer stasj. 0 peiling på ford!

rottert

Anbefalte innlegg

Som topic sier vurderer jeg mondeo stasj. 96-99mod 25-40000,- ++

Noe jeg bør være spesielt obs på med disse bilene? Noen motorer som er mer utsatt enn andre på f.eks dårlige topper etc?

Sett mange biler fra slutten av 90tallet på finn.no som nesten virker for gode til å være sanne til de prisene.

Har litt lyst på automat, men er svært skeptisk etter å ha havarert bmw-automat med nesten 40000 kr i overhaling. Manuel er ok.

Kastet bort så utrolig mye penger på bil i de siste årene så mondeo virker som et nytt og bra alternativ. Mulig jeg er latterlig dårlig til å søke om lignende poster i forumet, men takker for alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit etter rust i hjulbuene bak! Dær ruster vertfall min.

Jeg har også tull med tomgangsmotoren, må byttes ca anna hvert år. Men skrur du selv er det ca 750kr for ny, å den er lett å bytte. Clutchen tåler rundt 100.000 på min, ble byttet på ca 90.000, å no begynner jeg å merke at den har vært bedre å min er rulla 160.000.

Det skal jo sies at motorvalget mitt er V6 og ST200 + at jeg kjører mye med henger om vinteren. Vet ikke vordan den "vanlige" v6 er på disse tingene. Ellers har bilen fungert upåklagelig de 5 årene jeg har hadd den, starter hver gang om det er varmt eller kaldt :) Beste bil jeg har hadd, å jeg har vel hadd rundt 10 forskjellige merker.

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt min 2000mod (den siste av MK2ene) i 5 år, uten et eneste problem. Bytta akkurat regreim på 150.000, ellers olje/filter/luftfilter ca hver 15.000. Har kjørt nå 110.000 med den.

Jeg har tatt litt rust rundt bensinlokket og rundt begge hjulbuene, faktisk ikke ille i hjulbuene, men for å forhindre mer rust har jeg lagt på fettlist. Har også hatt et par runder med understellsbehandlig (olje) så på NAF testen i vår fikk jeg ikke en eneste anmerkning på det.

Go for Mondeo :)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust i hjulbuer bak er noe å se etter ;) Prisene kan forsåvidt ligge lavt pga den økonomiske situasjonen verden er midt oppe i nå. veeeldig mye bil til salgs, som fører til prispressing, og gode muligheter for de som er ute etter å handle.

zetec motoren har ikke jeg hatt problemer med på de tre årene jeg har hatt mondeo. Har derinot litt problemer med at den spiser pærer, og dreper lysbrytern. Men har så langt ikke hørt om noen andre som har det samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider