Gå til innhold

Prosjekter som er på gang.

Ranger emnet


SnoStorm

Anbefalte innlegg

Hvilke prosjekter er på gang der ute blant det Norske folket eller Bilforum menesken av Drifter biler eller til Drifting

Det er en stor interesse men jeg er litt nyskerig i å høre om biler som blir bygget eller er bygget. Hvordan bil det er? Hva som er gjort? Effekt?. Videre planner og så klart bilder,bilder, bilder.

:)

Og biler vi vet allerede om vil vi høre mer om. :)babyhmm?

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legg ut litt om min planer da.Hadde tenkt å prøve meg på litt Yankee drifting

 

Chevrolet Camaro 1967, bilder i denne tråden.

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=16211&highlight=urquattro+skrytebilder

 

Hvis jeg skal rekke å bli ferdig til våren blir det ganske hektisk. Men foreløbig er det planen å prøve å få inn motoren og pusse opp bilen fra torpedoveggen og fram i vinter (rullende prosjekt)

 

Motoren blir en 2000 modell Camaro LS1 motor med 6 trinns T56 Borg Warner kasse, det er oppgitt mye forskjellig hk på disse, men ca 320 hk på 5500 rpm og 320 fotpund på 2300 rpm og 350 fotpund på rundt 4500rpm eller noe?. tror 350 fotpund er ca 400nm? har ikke regna på det enda. Blokk og topp er i alu med nylon/glassfiber innsug bla for bedre kjøling, og mindre vekt.

 

Den store jobben her blir jo ledningsnettet, motoren har jo tusen sensorer +++, har ikke bestemt om jeg skal kjøpe datasprut med en gang eller programmere bort ting fra hjernen (er en i gøteborg som gjør det vet jeg)

 

motoren sendes fra USA tidlig i januar, så jeg får bruke tiden på å forberede meg og prøve å finne ut hva jeg trenger.

 

AGR styre snekke med færre runder på rattet står også på ønskelista. skal visst gå ann å få styringe litt mere selvopprettende også, må undersøke det og.

 

13" Corvette C5 bremser

 

Stoler har jeg ikke fått tak i enda, noen som vet om noen greie/billige? trenger også belter.

 

Hvis jeg ikke skulle rekke å bli ferdig med bilen får jeg kjøre den hvite 190n min noen ganger i stedet. muligens se om jeg finner en billig 2.3 motor.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vell avsløre mine planer da..

 

Holder på og starte et drifting team, får se hvor mye vi deltar neste år, men håper og være minst på 1-2 treff..

Har skaffet MINST 1 sjåfør og bil blir vell enten til jula eller etter nyttår..

 

Vet ikke helt jeg, men er det bare 2 "offisielle" team nå ? Blir vi det tredje eller andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å bygge en bmw e30, med 2,5l turbo.

Konseptet er "Heck-slöyde"(husker ikke hvordan det skrives nå)

Med litt klistremerker osv. Syntes det blir litt dumt med "jap-look" på en bmw, så da blir det heller noe Tyske greier.

Blir vel ca. 300 hk, så det blir litt kjørbart også. Det er ingen strøken bil, men det gidder jeg ikke å bruke penger på i en sånn type bil.

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnoStorm

Hvilke prosjekter er på gang der ute blant det Norske folket eller Bilforum menesken av Drifter biler eller til Drifting

Det er en stor interesse men jeg er litt nyskerig i å høre om biler som blir bygget eller er bygget. Hvordan bil det er? Hva som er gjort? Effekt?. Videre planner og så klart bilder,bilder, bilder.

:)

Og biler vi vet allerede om vil vi høre mer om. :)babyhmm?

 

Medlemm av NMR? Normend modt retskrivning;)

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gjøre nissan litt mer driftevennlig seff.

Men har for tiden ingen spesielle planer, og god tid.

Noen forsøk på ekte drifting i sommer står uansett øverst på lista mi!!

 

Foreløpig plan er:

-Overhaling av motor.

-Større ic

-El. vifter

-Drastiske tiltak innen oljemengde og kjøling.

-Grommere front.

-Carbon vinge og panser.

-Haltech E6X

-Bytte alle foringer til superflex eller nismo.

-Forhåpentlig en hellakkering hos Odd Holtan billakkering:cool:

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit, kan ta den. Er mange som slenger dritt her... Er jo ingen vits med det så jeg skal sjerpe meg...

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får jo nevne hva jeg selv driver å prøver å få i gang sammen med en kammerat.

En gammel Mercedes med 2.8l litter motor på 180hk. 1977model. Med utrolig litte rust forhold til dele bilen jeg kjøpte her om dagen.

 

Denne driver vi og ribber å setter inn bur i. Og stoler. Skal vell trime den litt lett i starten med 3" eksosanlegg og trimkam.

Drømmen er jo turbo men vi får jo se hva vi har penger til og motoren tåler.

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Trukke du skal være så tøff, var mye feil i din setning. OM du ikke mente det på et ironisk vis? :)

 

Var nok meninga det ja. ;)

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår