Gå til innhold

OutCold: FC3S EUR Prosjekt - Veien til 400+

Ranger emnet

OutCold

Anbefalte innlegg

Våren 2008 kjøpte jeg en FC3S som jeg hadde tenkt å bruke som prosjektbil og problemene starta rimelig tidlig, jeg fikk lekk i blokka og radiatoren sprakk å med lekken i blokka ville det ikke hjelpe om jeg fiksa radiatoren så jeg kjøpte likesågodt en "ny" motor som bare hadde gått 80 000 km og sendte den til overhaling umiddelbart. Fikk for kort tid tilbake blokka å den er sendt videre til porting.Nå venter jeg på at tollen skal bli ferdig med Power FCn min så jeg kan få den i hus å begynne montering.

Jeg skal laste opp bilder av portinga og en del andre ting fremover men dere må ikke forvente at det går særlig kjapt hehe, jeg har selv satt meg ett mål om å være ferdig med både motor og eksteriør til våren så kanskje jeg pusser opp litt innvendig også ;)

Dette er simpelthen en oppstarts post for å presentere bilen, jeg skal få tatt fler bilder mot helga nå når jeg får igjen motoren fra porting session

Det jeg håper å få gjort til våren sånn off the top of my head:

Streetport

Garret GT40

Apexi PFC

Silikon kjøling

Doble Oljekjølere

Intercooler

Walbro Pump

1600 cc primary og sec. injectors

3" eksos med 2,5" separate utløp

NSA Dynamo

Satser på rundt 400-450 driftsikre hester.

Motoren FØR portinga og overhalinga, snedig sak disse wankel motorene.

54373.jpg

GetAttachmentaspx.jpg

Nye Skiver måtte til :P

DSC00045.jpg

Nye lakken jeg forestiller meg

yellowsun.jpg

DSC00022.jpg

Er det der GEVÆR-KULEHULL!?

DSC00033.jpg

DSC00016.jpg

DSC00015.jpg

DSC00014.jpg

DSC00024.jpg

DSC00026.jpg

DSC00027.jpg

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering: Har kommet noen deler jeg har venta på og motorenhåper jeg å ha fått tilbake innen julaften ;)

Nytt glis fra KoyoRads:

DSC00057-1.jpg

Montert radiatorn:

DSC00072.jpg

Fikk Apexi`n idag, var nesten som tidlig julaften!

DSC00076.jpg

Bremseslanger, stålspunnet:

DSC00077.jpg

Litt silikon må man ha :p :

DSC00078.jpg

Clutch-slange:

DSC00079.jpg

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fått igjen motoren fra porting så nå er den klar for over 800 hk avhenging av størrelsen på turboen, skal settes sammen men tviler på at blokka ++ er ferdig før jul, spørs hva det blir tid til. Den er vel klar for veien igjen på vanlig boost i januar men jeg nærmer

meg vel ikke målet motormessig før uti April `09.

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider