Næssen Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Takk, for fine svar:D Men blir nokk til at jeg bytter motor, mot noe med litt mere krutt i :D Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Det andre jeg har glemt å nevne som jeg har oppdaga er at eksosen er utrolig viktig. Bilen trekker nesten ingenting på mellomregisteret uten at eksosen er helt tett. Mistet eksosen på vei over fjellet.. Fantastisk å kjøre gjennom Notodden med fri eksos men du verden hvor dårlig den trakk. Bakkene opp fra Dalen var utrolig lange... Jeg kjører med skrottema eksos og det funker 100 ganger bedre enn ingen eksos. Ser også at navnet på dette systemet ble retta og bra er det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakapparat Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Siden balja mi nå en gang har en K-motor, så tenkte jeg jeg like godt kunne sette meg inn i den makaløse maniken. Og det er faktisk ikke så avskrekkende. Det meste av vakuumslangereiret har med EGR-systemet å gjøre, og kan/bør fjernes (dette har aldri, og vil aldri kunne fungere som det er tenkt). Resten er bare litt leamikk. Men frågan var: er det noen i Oslo-området som i planer topper for en rimelig penge? Evt. også porter en smule? (har fått kloa i en komplett donormotor) Selv om det ikke er snakk om noe særlig trim, er jeg noe usikker på hvor mye man kan høvle av 631-toppen p.g.a. ventilene. Noen som vet? Om det er interesse for det kan jeg poste litt etterhvert som "prosjektet" skrider frem. Og en siste ting: hvor får man lettest/billigst tak i slitedeler til M45-kassa? Siter Propeller i innsuget er juks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 deler til M45 kassa får du vel taki hos høggern, bcb, classiccars osv. du får dessverre ikke tak i noen ting til disse bilene på volvo lenger om det ikke er en slitedel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Om du i ditt arbeid med K-motor kommer over noe skriftlig eller tegninger som kan være til nytte for andre må du si ifra. Omtrent umuluig å finne ut av noe uten å prøve og feile sjæl. Volvos orginale verkstedshåndbok hadde vært bra ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Prøvde å starte bilen i dag, fikk den til å gå i ca 5 sec, etter det var den helt dau, er litt kjipt at jeg solgte en b230a motor, en uke før detta skjedde da:P Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Hehe, Ja der hadde du Uflax:P Men skal du begynne på turbo prosjekt? Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Hehe, der er syndern:P Har vurdert det ja, får se hva jeg kommer over. Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Hehe, Ok:) Får håpe ikke den Grelle loven kommer da! Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 du må ALDRI selge A motor om du eier volvo med rødblokk! om noe går sundt har du alltid reservedeler som er så godt som skuddsikkre om noe skulle gå sundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Har finni ut detta nå, hehe Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 hehe, Litt for seint og si det gitt:P Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakapparat Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 Om du i ditt arbeid med K-motor kommer over noe skriftlig eller tegninger som kan være til nytte for andre må du si ifra. Omtrent umuluig å finne ut av noe uten å prøve og feile sjæl. Volvos orginale verkstedshåndbok hadde vært bra ja. Skal dele det jeg finner ut her på forumet. Håpløst er det ikke. Du finner litt info her: http://www.scribd.com/people/documents/381894/folder/21075 Men det er på langt nær nok. Men mye forskjellig snacks på disse sidene. Edit: Mye er på russisk, men den som leter, han finner bl.a. en del grønnbøker her (Orig. Volvo verkstedmanualer), man må logge seg på for å laste ned. Forøvrig finner man grønnbøker til Amazon, PV, Duett, P1800, og noe 140 serie her: http://www.volvoamazonpictures.se/ I tillegg ligger det et par bøker på Webergassere her. Siter Propeller i innsuget er juks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 Dette skal jeg ta en titt på, takk:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4turbo Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Vet dere om AT-kitet passer på b230k motoren da? Hvis A gasseren gjør det må vel AT også gjøre det? Isåfall, hva trenger jeg? Tenker litt på dette: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=4&t=28958 Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg