Gå til innhold

B230K, igjen...

Ranger emnet

Rakapparat

Anbefalte innlegg

Det andre jeg har glemt å nevne som jeg har oppdaga er at eksosen er utrolig viktig.

Bilen trekker nesten ingenting på mellomregisteret uten at eksosen er helt tett.

Mistet eksosen på vei over fjellet.. Fantastisk å kjøre gjennom Notodden med fri eksos men du verden hvor dårlig den trakk. Bakkene opp fra Dalen var utrolig lange...

Jeg kjører med skrottema eksos og det funker 100 ganger bedre enn ingen eksos.

Ser også at navnet på dette systemet ble retta og bra er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Siden balja mi nå en gang har en K-motor, så tenkte jeg jeg like godt kunne sette meg inn i den makaløse maniken. Og det er faktisk ikke så avskrekkende. Det meste av vakuumslangereiret har med EGR-systemet å gjøre, og kan/bør fjernes (dette har aldri, og vil aldri kunne fungere som det er tenkt). Resten er bare litt leamikk.

Men frågan var: er det noen i Oslo-området som i planer topper for en rimelig penge? Evt. også porter en smule? (har fått kloa i en komplett donormotor)

Selv om det ikke er snakk om noe særlig trim, er jeg noe usikker på hvor mye man kan høvle av 631-toppen p.g.a. ventilene. Noen som vet?

Om det er interesse for det kan jeg poste litt etterhvert som "prosjektet" skrider frem.

Og en siste ting: hvor får man lettest/billigst tak i slitedeler til M45-kassa?

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du i ditt arbeid med K-motor kommer over noe skriftlig eller tegninger som kan være til nytte for andre må du si ifra.

Omtrent umuluig å finne ut av noe uten å prøve og feile sjæl.

Volvos orginale verkstedshåndbok hadde vært bra ja.

Skal dele det jeg finner ut her på forumet. Håpløst er det ikke.

Du finner litt info her: http://www.scribd.com/people/documents/381894/folder/21075

Men det er på langt nær nok. Men mye forskjellig snacks på disse sidene.

Edit: Mye er på russisk, men den som leter, han finner bl.a. en del grønnbøker her (Orig. Volvo verkstedmanualer), man må logge seg på for å laste ned.

Forøvrig finner man grønnbøker til Amazon, PV, Duett, P1800, og noe 140 serie her: http://www.volvoamazonpictures.se/

I tillegg ligger det et par bøker på Webergassere her.

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...