MortenM Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 har en mb s0m jeg har slakk i ratte,ca 0.5+ til vær kant før rattet tar tak liss0m..... kan d være styresnekka s0m må justeres??(kan den justeres) hv0rdan såfall...ell er den rett å slett ferdig?? Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Kan være endeledd.. Det ville jeg sjekka først.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Kommer litt ann på type. Har den snekke kan den justeres, har den tannstang kan det ikke justeres Sitter en skrue opp på toppen av snekka med kontramutter. Løsne muttera og skru skruen litt nedover. Prøv deg frem. Tar du for mye vil snekka låse ved større rattutslag, og det ønsker du ikke å oppleve Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 esbandos skrev: Kan være endeledd.. Det ville jeg sjekka først.. 0K,skal sjekke dette 0m litt jeg da... Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Mondeo skrev: Kommer litt ann på type. Har den snekke kan den justeres, har den tannstang kan det ikke justeresSitter en skrue opp på toppen av snekka med kontramutter. Løsne muttera og skru skruen litt nedover. Prøv deg frem. Tar du for mye vil snekka låse ved større rattutslag, og det ønsker du ikke å oppleve 0k, sjekke ut d der i dag å..... er små jævlig å kjøre med i grunn :( Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 løft bilen i løftebuk og få en til å styre fram og tilbake og se hvor slakken er...enkelt:)hehe Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 0k skal sitte på t0ppen ja, steike skal en k0mme til der da tru :P:PP: er en mb 300D 87 m0d Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Hvorfor skriver du et nulltall i stedet for bokstaven "o"? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 buskmann skrev: Hvorfor skriver du et nulltall i stedet for bokstaven "o"? f0rdi jeg ikke har o på denna pc her Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 men da har jeg funnet ut att det hva snekka d er litt slakk i så får justere den litt i helga.. Men tennigs låsen på mb,, er den vakumstyrt ell n0e?? håssen funker dette ,går det på sentrallåsen vakumen til den??? Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Dieselbilene har et vakumsystem montert i forbindelse med tenningslåsen i tillegg til strømmen. Det er for å mekanisk bryte drivstofftilførselen når du skal stoppe motoren. Sitter en vakumsak (aktiverer) montert på dieselpumpa som blir deaktivert når du skrur av tenninga (bryter vakumkretsen). Der finner du også den manuelle spaken for nødstopp (f.eks. hvis denne vakumsaken har gått fløyten). Sentrallåsen har eget system med egne slanger og egen pumpe som enten suger (låse) eller pumper (låse opp) luft. Pumpa blir styrt av strøm som går via låsene på bilen. Går 3 ledninger til hver lås, en +, en - og en nøytral. Når du vrir nøkkelen den ene eller andre veien så "sender" du enten + eller - til den nøytrale ledningen og pumpa gjør det den får beskjed om. Når det gjelder styresnekka så er denne veldig dyr hvis du skal ha ny, men hvis du søker på huggeridatabasen så finner du sikkert en i god stand. Hadde samme problem på min 190D. Var ikke mer å justere på, så endte med at jeg måtte bytte snekka. Tror jeg ga ca 1000,- for en i god stand fra hedmark bilopphugging og nå er den helt uten slakk på rattet. Er litt jobb men står ganske greit forklart i rep. håndboka til haynes. Ser også at du spør om takluka på mercedesforumet. Den er ikke vakumstyrt, men har en egen motor i bagasjerommet med wire til luka. Hvis du sliter med å få åpnet og lukket luka skikkelig så er det ofte wiren som er slitt. Da må du av med taktrekket og ned med hele kassetten til luka. Er masse jobb + justering for å få alt på plass igjen. Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 MortenM skrev: Sannerud skrev: Dieselbilene har et vakumsystem montert i forbindelse med tenningslåsen i tillegg til strømmen. Det er for å mekanisk bryte drivstofftilførselen når du skal stoppe motoren. Sitter en vakumsak montert på dieselpumpa som blir aktivert når du skrur av tenninga (da får den vakum). Der finner du også den manuelle spaken for nødstopp (f.eks. hvis denne vakumsaken har gått fløyten). Vakumsaken fungerer som en slags ventil. Når motoren stopper er det jo heller ikke no vakum og ventilen detter ned igjen og motoren er derfor klar for å startes igjen. Sentrallåsen har eget system med egne slanger og egen pumpe som enten suger (låse) eller pumper (låse opp) luft. Pumpa blir styrt av strøm som går via låsene på bilen. Går 3 ledninger til hver lås, en +, en - og en nøytral. Når du vrir nøkkelen den ene eller andre veien så "sender" du enten + eller - til den nøytrale ledningen og pumpa gjør det den får beskjed om. Når det gjelder styresnekka så er denne veldig dyr hvis du skal ha ny, men hvis du søker på huggeridatabasen så finner du sikkert en i god stand. Hadde samme problem på min 190D. Var ikke mer å justere på, så endte med at jeg måtte bytte snekka. Tror jeg ga ca 1000,- for en i god stand fra hedmark bilopphugging og nå er den helt uten slakk på rattet. Er litt jobb men står ganske greit forklart i rep. håndboka til haynes. Ser også at du spør om takluka på mercedesforumet. Den er ikke vakumstyrt, men har en egen motor i bagasjerommet med wire til luka. Hvis du sliter med å få åpnet og lukket luka skikkelig så er det ofte wiren som er slitt. Da må du av med taktrekket og ned med hele kassetten til luka. Er masse jobb + justering for å få alt på plass igjen.[/QUOT hmm0k, da får jeg sjekke 0m den funker s0m den skal,tydligvis ikke :P men åå sitter det m0t0r til den der bak.. hehe 0k da må den sjekkes å Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.