Reodor F Skrevet Desember 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 Nja, §'en om falsk forklaring gjelder vel strengt tatt i retten under ed uavhengig av status, ikke bare vitner. Strafferamme på 5år det :)I avhør er det vel som du sier dog jeg tviler sterkt på at det er no sjakktrekk å prøve juge når de sitter med bildebevis. Men for all del, lykke til. Ender vel i retten uansett så kan kansje være like greit og endre forklaring først som sist :) Straffelovens kapittel 15: § 167.Straf efter §§ 163 og 166 kommer ikke til Anvendelse paa den, der som sigtet for en strafbar Handling har afgivet falsk Forklaring. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSCoz Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Uten at jeg er jurist så mener jeg at det ikke gir økt straff å forklare seg uriktig dersom man er mistenkt/siktet, men man kan få litt rabatt dersom man avgir en uforbeholden tilståelse og ellers bidrar til en rask løsning i saken. Som vitne derimot er det straffbart å ljuge. Hørtes meget riktig ut! Siter What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg