urqell Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Fant denne komentaren under en artikkel om at BMW hadde de mest driftsikre bilene foran Toyota: "Betyr dette at den store japsebløffen endelig er avslørt? De fleste som har jobbet i systemet vet jo at måten Toyota (og andre japanske produsenter)unngår å komme dårlig ut på nesten all feilstatistikk er å unnlate å rapportere feil! Toyota kaller så godt som aldri inn til servicekampanjer når de finner feil som må utbedres. I stedet satser de på høy servicelojalitet og utbedrer feilene når bilene er inne til vanlig service uten at eierne vet det. Slik unngår de også å få disse feilene inn i ofisielle statistikker. Hvis noen har vansker med å tro dette så kan de kanskje svare på følgende: Hvordan har det seg at Toyotaforhandlere er de forhandlerne som tjener mest også på vekstedsiden hvis de ikke har noen biler å reparere?" Intressant kommentar,visste jo at Mitsubishi mistet 60% av salget i Japan for noen år siden for og systematisk og ha unnlatt og tilbakekalle biler,men det kan jo virke som flere har gjort det også da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunamgu Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 heller det enn at bmw og merce ruster etter 4-5år? Siter e92 320dA e36 320iA Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Toyota kaller så godt som aldri inn til servicekampanjer når de finner feil som må utbedres. I stedet satser de på høy servicelojalitet og utbedrer feilene når bilene er inne til vanlig service uten at eierne vet det. Slik unngår de også å få disse feilene inn i ofisielle statistikker. Hvor får du egentlig dette fra? Mine foreldre har alltid kjøpt nye Toyotaer, og jeg kan selv huske, i løpet av de to siste årene, å ha kjørt både Yaris og Prius inn til servicekampanjer for diverse småfeil (sjekking av løse hodestøtter, skruer på skiltlys under vinge osv.) Når det er sagt liker jeg selv BMW mer enn Toyota, men det er da ingen grunn til å trykke Toyota ned i søla pga ting som du drar ut av ræva, er det vel? Og det med Mitsubishi, hva mener du med 'for noen år siden?' Litt mer spesifikt, takk. Min bil er 16, snart 17 år gammel. Den har nesten 200 000 på meteret, men har aldri hatt noe alvorlig motortrøbbel eller feil, (bortsett fra fuktige tennpluggledninger jeg måtte skifte i år, kosta 700 for nye, i motsetning til 4500 for Mercedes), pluss at den alltid starter og går som en klokke. Har aldri før kjørt en så gammel og pålitelig bil. Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urqell Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Hvor får du egentlig dette fra? Mine foreldre har alltid kjøpt nye Toyotaer, og jeg kan selv huske, i løpet av de to siste årene, å ha kjørt både Yaris og Prius inn til servicekampanjer for diverse småfeil (sjekking av løse hodestøtter, skruer på skiltlys under vinge osv.) Når det er sagt liker jeg selv BMW mer enn Toyota, men det er da ingen grunn til å trykke Toyota ned i søla pga ting som du drar ut av ræva, er det vel? Og det med Mitsubishi, hva mener du med 'for noen år siden?' Litt mer spesifikt, takk. Min bil er 16, snart 17 år gammel. Den har nesten 200 000 på meteret, men har aldri hatt noe alvorlig motortrøbbel eller feil, (bortsett fra fuktige tennpluggledninger jeg måtte skifte i år, kosta 700 for nye, i motsetning til 4500 for Mercedes), pluss at den alltid starter og går som en klokke. Har aldri før kjørt en så gammel og pålitelig bil. Det var da volsomt til reaksjon da,jeg skrev at jeg fant dette innlegget(har ikke skrevet det selv) og var intressert i synspunkter på dette . Har da selv kjørt 2 av de "værste drittmerkene" man kan kjøpe i tilsammen snart 10 år uten problemer. Mener selv at hvis man tar godt vare på en bil og følger servicer så er mye gjort. Bra at det blir en diskusjon iallefall,bare det blir sakelige svar ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Ok, det kan hende jeg 'overreagerte' en smule. Muligens er det fordi jeg studerer metode og statsvitenskap og alltid blir refset av lærere når det blir presentert påstander uten kilder (i dette tilfellet linker til påstandene) - kanskje alt dette har fått meg til å se rødt når jeg ser andre komme med påstander uten kilder for å bekrefte det.:D Har du noen av disse linkene?:) Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urqell Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Her er et annet svar fra en annen person på samme tråden: Jeg har flere års erfaring innen bilsalg (også Toyota) så svada tatt ut av luften er dette definitivt ikke. Jeg har med selvsyn sett flere silent recall fra Toyota der det er klart spesifisert at dette er unntatt offentlighet der verksmester blir bedt om å utbedre feil på bilene uten at kunden blir informert. I 2000/2001 ble Mitsubishi avslørt etter å ha systematisk drevet med en slik policy i årevis, og fikk av det Japanske konkuransetilsynet intil da en av verdens høyeste bøter gitt til noe bilkonsern for dette. Jeg jobbet selv i Mitsubishi på denne tiden og så hvordan store deler av tilnærmet nye biler ble byttet uten at kundene ble orientert. Når jeg forteller dette svarer som regel Toyota/Mitsubishi eiere at dette må da være helt greit så lenge de er fornøyd med bilene sine!? Det er jo nettopp dette som er problemet : For den vanlige kunde er jo dette helt greit. Men som du sier så er veldig mye av den statistikk som blir offentliggjort nettopp basert på kundetilfredshet, og da blir dette helt feil fordi kundene er manipulert til å ha en annen oppfatning av bilens kvaliteter enn det som er virkelig fakta. I Norge så er også mye statistikk på feil også hentet fra forhandlerne vedr. garantireparasjoner, og disse silent recall kommer heller ikke med på disse statistikkene. De fleste Europeiske og Amerikanske bilprodusenter følger de retningslinjer de er pålagt av konkuransetilsynet i EU/USA og offentligjør så vidt jeg vet alle servicekampanjer/recall. Det med Mitsubishi stod det om i media for noen år siden,de fikk jo søksmål også på grunn av flere dødsfall der tekniske feil med bilen var årsaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urqell Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 her er link http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=55&ThreadID=254876&page=2#item3931824 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 som jeg tidligere har påpekt mange ganger: jæææævla riskokere.. blir aldri like bra som mercedes. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 nye mercedes har like mange feil som alle andre nye biler... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Det er jo ikke akkurat ukjent at VVT-I motorene til Toyota er så glade i olje at de blir skiftet, ofte uten at kunden blir informert. Man leverer bilen til service, og får den igjen med ny motor. Holder selv på å bytte motor i en 2000 modell Corolla 1,6 VVT-I nå. Drikker olje som f. Gått 96K Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 nye mercedes har like mange feil som alle andre nye biler... sikkert derfor det blir brukt som taxi:assman Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Nå er ikke taxier akkurat sjeldent på verksted, så det holder ikke.De bruker toyotaer og mange andre merker til taxier også. sakset fra dinside.no: http://www.dinside.no/motor/bil/bruktbil/bruktbilene+du+kan+stole+pa%3A+3-aringene/art523578.html "Mercedes-Benz, BMW og Volvo OBS OBS: 22,8 prosent av alle tre år gamle Peugeot 407 som ble kontrollert av bilprovningen hadde feil. Audis treåringer gjør det altså svært godt. Det samme kan ikke sies om alle Mercedes-modellene. Blant de 50 dårligste finner vi nemlig hele seks modellvarianter fra Mercedes-Benz (C-klasse, E-klasse, CLK og ML). Også Mercedes-eide Smart City gjør det svakt. Beste Mercedes-modell er SLK på en 59.-plass. Også BMW X5 kommer dårlig ut, i likhet med 5-serie med dieselmotor. BMW-eide Mini ender opp på en svak 241.-plass med sin Mini Cooper. BMW-modellen som kommer best ut er 1-serie, som tar 46.-plass. Folkelige Volvo V50 gjør det godt. Dette i motsetning til den dyreste Volvo-modellen; XC90. XC90ene med bensinmotor som ble kontrollert hadde 16,0 prosent feil, mens dieselutgavene hadde hele 23,4. Dermed havnet Volvos prestisjemodell helt i nedre del av skalaen." Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Merc er bra bil ja ! Men storhetstiden er nok over for dem også. Har blitt så mye elektronikk i dem, og du kan ta deg faen på at det ryker en "svart boks" på dem engang iblandt. Motorene, er forsåvidt like holdbare, men w124 serien, er nok den "største" innen mercedes historie, samt w123. Merce taxi = laaaang levetid på motor. Aut. kassene til merc å, finnes ikke bedere aut. kasser enn mercekasser.. Det med toyota vvt-i motorone som drikker olje, har jeg hørt om ja. Kommer inn og drikker mer olje enn en gammel lada som har runda 600k, sykt ! nye bilene. Motorbytte. Også clutchene på RAV er så svindårlige..! Girkasse/clutch på Gammal Hi-Ace også, men di nye er ikke stort bedere. Men mitsubishi 4x4 og nissan 4x4 er ikke mye likere mtp gearkasse/clutch ! Alle biler har sine feil, and they just need some TLC :D Ang. topic, når toyota er på merkeverksted, på EU-kontroll, så blir ikke feil(som kan repareres der å da) ført på skjemaet, det blir reparert og bilen går ut som "ingen feil eller mangler, godkjent". Det er ikke lov, du skal se, ikke røre på en eu-kontroll, forså og reparere på etterkontrollen. Det er statistikkfusk på det groveste. Du får ikke bytte ei parklyspære engang, uten at det skal føres på som en 1'er feil på kontrollskjemaet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Nå er ikke taxier akkurat sjeldent på verksted, så det holder ikke.De bruker toyotaer og mange andre merker til taxier også. Samt Volvo er mye brukt som taxi. xc70, V70, v50. Merce w211 og Avensis. S OBS: 22,8 prosent av alle tre år gamle Peugeot 407 som ble kontrollert av bilprovningen hadde feil. 407 er kjent blandt oss i "peugeot systemet", svake bunnkuler(skyldes et merkelig VAG lignende forstilling). Hjullager er også no drit på disse, samt bakluke/rute åpnefunksjon, webasto/dieselbrenner, radio og turbo, pluss bremser bak, fastrusta klosser og skiver, bukplater. Annen ting er at kjedestrammeren på kjeda mellom kammene kan få slark etter kort tid, hør etter ulyd!!! 307 er kjent for fastspekte håndbremswire på vinterstid, hjullager, fastrusta bremser bak, opprusta skiver bak, lyspærer som går i eningen, varmeseter, COM 2000, bukplater, lenkestag. 406 er kjent for opprusta bremser bak, fastrusta, spissingsstag bak, rusta eksosskjøt bakre potte, COM 2000. Folkelige Volvo V50 gjør det godt. Dette i motsetning til den dyreste Volvo-modellen; XC90. XC90ene med bensinmotor som ble kontrollert hadde 16,0 prosent feil, mens dieselutgavene hadde hele 23,4. Dermed havnet Volvos prestisjemodell helt i nedre del av skalaen." XC-90 er jo kjent som problembil nr.1 innen Volvofamilien. 03-06 eller noe -modellene, er helt sinnsyke på feil ! Mest skuffende bilen volvo har lagd i nyere tid. V50 er en god bil, eneste jeg kan utsette på di er at det er et helvette og komme til pollenfilteret! En bra ting er at på 1,6 Dieselen sitter det en Peugeot motor :D DV6 turbodiesel på 110hk. GOD motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Fant denne komentaren under en artikkel om at BMW hadde de mest driftsikre bilene foran Toyota: "Betyr dette at den store japsebløffen endelig er avslørt? De fleste som har jobbet i systemet vet jo at måten Toyota (og andre japanske produsenter)unngår å komme dårlig ut på nesten all feilstatistikk er å unnlate å rapportere feil! Toyota kaller så godt som aldri inn til servicekampanjer når de finner feil som må utbedres. I stedet satser de på høy servicelojalitet og utbedrer feilene når bilene er inne til vanlig service uten at eierne vet det. Slik unngår de også å få disse feilene inn i ofisielle statistikker. Hvis noen har vansker med å tro dette så kan de kanskje svare på følgende: Hvordan har det seg at Toyotaforhandlere er de forhandlerne som tjener mest også på vekstedsiden hvis de ikke har noen biler å reparere?" Intressant kommentar,visste jo at Mitsubishi mistet 60% av salget i Japan for noen år siden for og systematisk og ha unnlatt og tilbakekalle biler,men det kan jo virke som flere har gjort det også da? Får jeg spørre hvilke kilder du har dette fra? jeg kan fortelle deg det at jeg jobber på toyota verksted, og de siste to mnd har vi hatt inn et par hundre yariser på rustkampanje, og en del rav4 for skifting av stempelringer pga oljeforbruk... Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.