Gå til innhold

Det dugger i coupe'en! Spess ved kun bruk av varmeapprat?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Som overskrift.

Dugger kraftig til tider i coupe'n på min astra bertone coupe..

Det oppsto første gang en tid etter jeg kjøpte bilen men det var enda når det var sommer/høst så var bare og slå på A/C så forsvant alt, men når er tilbake og mye mer ekstremt!

Om jeg bruker A/C så forsvinner det nesten, selvom A/C'n ikke fungerer som kjølende siden det er vinter her i nord-norge.

Noen som har vært borti dette før, og hva er evnt løsningen?

Coupe filter? Hvor sitter dette i såfall?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dugger, eller damper.. egentlig litt usikker.. det kommer på rutene i såfall.

Men det har som sakt vært periodisk, det varmer akkurat som skal..

Det kan og ha kommet i korte strekk etter at bilen har blitt vasket..

Mener du at det er lekkansje på varmeregisteret?

Jeg mister ingen kjøleveske eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kondens i bilen, og det blir spesielt ille når du vasker og det er kaldt ute. prøv å kjør rundt med varmeapparat på max og liten gløtt på vinduet en ukes tid, da vil du nok få tørket opp bilen. og pass på å bank av skoene/jakken for evt snø før du setter deg inn.

Omega MV6

Rekord 2000 Berlina

Ascona c cc 1,6

Rekord 2.2i CD solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel opplevd det samme på vår, men det er ganske kortvarig da. Om det dugger, har jeg skrudd på a/c slik at det har forsvunnet, men av og til så kommer det tilbake for fullt når a/c skrues av igjen. Da da tar jeg hevn over dampen ved å skru varmeapparatet og vifta på fullt i noen minutter, slik at kondensen "brenner" ut, og etter det er alt tipp topp igjen. Fungerer hver gang på vår i hvertfall.

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være kupefilteret som er dårlig, eller andre forslag som har kommet her. Hadde samme problemet, tok med bilen til en Opel mekaniker. Tok han 10 sek på å finne feilen. Motoren til "luken" som bestemmer om du skal ha inn friskluft eller sirkulere luften i kupeen er sikkert defekt. Står låst i lukket posisjon (sirkuler inneluft). Dogger som f... uansett hva du gjør. Hvordan sjekke dette? Sett deg inn i bilen, slå på tenningen, men ikke start bilen. Slå av stereo, vifte og alt annet som lager lyd. Stå på et relativt stille sted. Sett luftdysevalg til frontrute og ned (på beina) og slå resirkuler bryteren på og av. Hører du en svak summelyd fra dashbordet, er den i orden. Hører du ikke en skit, er den defekt. Er du usikker på om du hører rett eller ikke, sving innom et verksted og be en mekaniker om å høre etter. Kostet meg 1500,- å fikse problemet, men du verden det var verdt det. Lykke til.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider