Astroholm Skrevet Desember 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 Hei. Har en 98 Neon med 1,8L hvor jeg (datter) stadig vekk må etter fylle vann. Har skiftet radiator og nytt lokk siden radiator hadde lekasje etter vinter salting. Trode vann påfylling vil opphøre men nei. Det er ikke vann i olja på motoren, det blir ikke mindre olje ved kjøring heller. Det er ikke vått i kupen under dashbordet heller. Kan det være en liten sprekk i toppakkining som går inn i sylidrene? Det merklige er at når en fyller på vann, så kan en kansje kjøre 14 dager uten og etterfyll, og andre ganger bare noen dager. Alle tips motas med takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Hei. Har en 98 Neon med 1,8L hvor jeg (datter) stadig vekk må etter fylle vann. Har skiftet radiator og nytt lokk siden radiator hadde lekasje etter vinter salting. Trode vann påfylling vil opphøre men nei. Det er ikke vann i olja på motoren, det blir ikke mindre olje ved kjøring heller. Det er ikke vått i kupen under dashbordet heller. Kan det være en liten sprekk i toppakkining som går inn i sylidrene? Det merklige er at når en fyller på vann, så kan en kansje kjøre 14 dager uten og etterfyll, og andre ganger bare noen dager. Alle tips motas med takk. Toppakning er jo ikke ukjent,ellers har jeg vært borti at røret inn på baksiden av vannpumpa kan ryke,den bilen varierte også med hvor mye og hvor ofte det måtte fylles. Enkleste måte å finne lekkasjer på er å teste med et verktøy til å kjøre trykk i kjølesystemet. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Høres mistenksomt ut som topp-pakninga har en lekkasje inn til en sylinder her.. Fra en kjølekanal.. Ryker bilen hvitt..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hower Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 har selv hatt lignende problem med min 95' neon. fikk den da trykk testen, men han på verkstedet sa at det ikke var noe lekasje der, men bilen lakk likevel vann. men slutta plutselig med det Siter Neon '95 LE har ikke peiling på bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg