Gå til innhold

Audi spørsmål, trenger info :)

Ranger emnet

SpotOn

Anbefalte innlegg

Hvordan vet jeg at en bil er "B5, B4" etc? Skjønner ikke helt det, står ikke i annonsene heller.

Audi 80, når sluttet de produksjonen med de? Ser 90-95 modeller på Finn etc.

Hva menes med/hvor langt er "lite kjørt", og hvor langt er "langt kjørt" ?.

Hvilken pris er en grei pris å kjøpe en slik Audi 80 (eller 90/100) for, hvilken årsmodell "annbefales", og hvor stort motorvolum (1.8, 2.0, 2.3 etc) "annbefales" ?

Hva er forskjellen på Audi 80, 90, 100?

Og sist men ikke minst, hvor mye vil det koste å eie en slik bil? Forsikring etc...

Håper dere vil svare på alle spørsmålene mine + mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B3 er Audi 80 fra 85 (?) - 91

B4 er Audi 80 fra 92 - 95

B5 er Audi a4 fra 95 - 2002

and so on...

Jeg hadde Audi 80 2.0E med 115hk og den var ikke så ille.

Men en 20v fem sylindret motor er jo et must om du først skal handle denne typen bil ;)

Forsikring kommer jo helt an på hvor gammel du er.. hvor mye bonus.. hvor du bor.. osv. :)

Men å eie en audi 80 / audi 90 koster ikke skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi er ganske ferske eiere av en Audi 80 B4 stasjonsvogn fra 1995, kjøpte den i august. 2.0, gått ca. 190k, ga i overkant av tredve tusen inkludert omregistreringen. Da var den nyoverhalt. Folk jeg har snakket med som har peiling påstår at 250k+ ikke er noe problem for disse bilene

Ansvarsforsikring koster ca. 4-5000 i året hos Enter for oss, bor i Oslo og har bare startbonus. Anbefaler Enter da de har merkeforsikring på Audi, enkelte andre selskap skulle ha over dobbelt så mye (!) og ingen jeg snakket med var rimeligere.

Jeg ville sett etter en 2.3E, det er en femsylindret 10V på ca 130 hester. B4 med 20V er bare S2/RS2 dersom Wikipedia er til å stole på, men det er jo ikke alltid :). Har forøvrig klart meg greit med 2.0, men jeg kjører stort sett ganske rolig da.

Denne f. eks ser veldig ok ut til prisen:

Audi 80 2.3 Personbil 1992, 174 km., kr. 22.500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider