Gå til innhold

Skade på undersiden av bilen.. Hvem sin feil?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Blir litt lang og sikkert rotete forklaring, men skal prøve mitt beste..

 

Saken er som følger:

 

Jeg kjørte inn på en gårdsplass for å hente noen. Inn/ut-kjøringen til gårdsplassen ligger rett ut i veien. Veien er nylig oppbygd igjen, og i den sammenheng har vei-folkene satt opp store kantsteiner. 20-30cm høye ca.. Er et lite opphold i de kantsteinene hvor inn/ut-kjøringen til gårdsplassen er, men da det er mye snø som dekker over disse kantstenene, kunne ikke jeg se hvor oppholdet var, så jeg kjørte over kantstene, og det braka og buldra under bilen.. Så under bilen etterpå, og da var gulvet pressa litt opp enkelte plasser..

 

Går det an å få fikset dette på noen måte, eller må jeg ta det på egen regning?

Burde jo ha satt opp veistikker o.l der hvor oppholdet mellom kantsteinene er vel..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Blir litt lang og sikkert rotete forklaring, men skal prøve mitt beste..

 

Saken er som følger:

 

Jeg kjørte inn på en gårdsplass for å hente noen. Inn/ut-kjøringen til gårdsplassen ligger rett ut i veien. Veien er nylig oppbygd igjen, og i den sammenheng har vei-folkene satt opp store kantsteiner. 20-30cm høye ca.. Er et lite opphold i de kantsteinene hvor inn/ut-kjøringen til gårdsplassen er, men da det er mye snø som dekker over disse kantstenene, kunne ikke jeg se hvor oppholdet var, så jeg kjørte over kantstene, og det braka og buldra under bilen.. Så under bilen etterpå, og da var gulvet pressa litt opp enkelte plasser..

 

Går det an å få fikset dette på noen måte, eller må jeg ta det på egen regning?

Burde jo ha satt opp veistikker o.l der hvor oppholdet mellom kantsteinene er vel..

 

Sorry Mac, denne må du nok ta på egen kappe.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det ikke står skiltet at dem driver med veiarbeid eller at det kan være "humper" i veien har du en mulighet. Jeg har fått erstatning pga ett hull i veien som ikke var merket. I tillegg har det vært flere som har klagd på hullet.

 

Men slike saker er ikke lett.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det ikke står skiltet at dem driver med veiarbeid eller at det kan være "humper" i veien har du en mulighet. Jeg har fått erstatning pga ett hull i veien som ikke var merket. I tillegg har det vært flere som har klagd på hullet.

 

Men slike saker er ikke lett.

 

Står ingen skilter eller noe.. Alt er fjernet nå som veien er gjenåpnet..

 

 

Nei, men det er din feil at du ikke kjørte der det var ment å kjøre. Har du ikke full oversikt får du sende ut en stakkars hjelper til å guide deg fram :P

 

Hvordan skal man klare å bli guidet gjennom noe slikt vel? Har jo ikke supermansyn så jeg klarer ikke å se hva som er under snøen.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Og nettopp derfor burde du skremt ut noen for å sjekke forholdene. Eller gått ut og gjort det selv.

 

Flere som har kjørt BV her? ;P

 

Men fakta...det er du som fører bilen som er ansvarlig for hvor du fører den og ikke minst hvordan.

Men dersom veiansvarlig får nok klager på det _kan_ det jo skje noe.

Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt

 

1998 E36 318iT Individual

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår