reitsma Skrevet Desember 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 Har hørt mye om at girkasse er spesialt dårlige på disse modeller, i samt info display og en del andre ting, stemmer det? Tanken går ut til tidligere modell (både diesel/bensin). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Alle automatkassene i de nyere større volvoene er ikke helt de store. Viktigste er å passe på oljeskift, og huske å låse dem i gir når man kjører i bakker. Disse kassene slurer veldig mye dersom man kjører i D i brattere motebakker. Vanligeste problemene er vel dieselvarmer (gjelder alle 5 syl diesel) og parkrems. Ellers så er jo lenkestag, styrestag og øvre fjørskål gjengangere på alle volvoene. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 hjullager går ofte på de også, de fleste har nok alerede blitt byttet på garanti. Ellers så må man som sagt over passe på att automat kassa er i god stand. Det er flere ting som kan gå galt med de men sjekk at den takler brattbakke start greit både forover og i revers. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reitsma Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 takker for tilbakemeldingen, interesse går ut til bil med ca. 100/120k på teller, når kan jeg forvente de problemene med girkasser/styrestag? Da heller satse på en med mer KM og utført reparasjoner (motor bør vel tåle 200K+?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Er vel vanlig i at tannstanga blir byttet også, iallefall mange som har vært innom for det der jeg jobber... Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reitsma Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Tror det blir X5, eller Touareg for meg... biler med mest feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 har byttet en del rør på tannstang, men ikke så ofte selve tannstanga. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 ifølge svensk myndigheter er det bilen med mest feil som har vært inne til test hos svenske myndigheter de siste 2 årene.. det sier vel sitt :O) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntj Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Alle automatkassene i de nyere større volvoene er ikke helt de store. Viktigste er å passe på oljeskift, og huske å låse dem i gir når man kjører i bakker. Disse kassene slurer veldig mye dersom man kjører i D i brattere motebakker. Hei, jeg har en XC 90 2006 mod, kjørt ca 45000 km. jeg opplever at girkassen ved belastning fusker og slår når den skal gire opp eller ned, noen ganger frir den bare også og jeg må slippe gassen og ta bort belastningen før den går i gir igjen. kan dette ha noe med oljen å gjør? Takknemlig for svar og råd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Tror det blir X5, eller Touareg for meg... biler med mest feil Tja. Så enkelt er det vel ikke. Dekra (som ikke er en spesielt liten interesseorganiasjon:)) mener noe annet; "Kvalitetsundersøkelsene rundt Volvo XC90 spriker noe. Mens tyske DEKRA melder at bilen har noe mindre feil og mangler enn normalt for en stor SUV, er bilen en av de dårligere på statistikken over modellrelaterte feil hos Svensk Bilprovning. Hos britiske Warranty Direct er den midt på treet blant de store SUV’ene , som generelt sett gjør det dårligere enn de små i denne undersøkelsen. I Dekras 2011-undersøkelse gjør Volvo XC90 med 100-150 000 kilometer det bedre enn gjennomsnittet for bilklassen. 70,9 % går gjennom den tekniske kontrollen uten feil, mens 12,2 % har større feil eller mangler. Snittet ligger på 13,9 % og den mest hyppige feilen er svak effekt på håndbrekket. " Sakset fra http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article604620.ece Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Bella: Du har bumpa ein gammel tråd. XC90 er ikkje akkurat kjent for å være feilfri! ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg