Gå til innhold

Hjelp, slitsom kjøper!

Ranger emnet

mr-sapo

Anbefalte innlegg

Jeg solgte en mitshubishi Galant 96mod TD for 35000,-

han har hatt noen små problemer med den men jeg har også fikset dette for han. Jeg skal også bytte reimer på den pluss batteri og olje,oljefilter. som var blitt glemt av meg. Men nå gikk reima til helvete og han stoppet da bilen ikke hadde strøm. Jeg hjalp han også med dette. kjørte ett langt støkke og kjøpte reim og byttet denne for han sånn at han skullekomme seg videre. Hva slags rettigheter har han eller jeg. når det gjelder dette,jeg synes jeg har vært snillog fikset alt for han når han har kommet. han har hatt bilen nå i 3mnd. Men nå begyner jeg åbli lei av dette. Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt den tilbake. Men som sagt det har jeg da ikke.. Men jeg er redd for at han vil kreve heving av kjøpet.. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte en mitshubishi Galant 96mod TD for 35000,-

han har hatt noen små problemer med den men jeg har også fikset dette for han. Jeg skal også bytte reimer på den pluss batteri og olje,oljefilter. som var blitt glemt av meg. Men nå gikk reima til helvete og han stoppet da bilen ikke hadde strøm. Jeg hjalp han også med dette. kjørte ett langt støkke og kjøpte reim og byttet denne for han sånn at han skullekomme seg videre. Hva slags rettigheter har han eller jeg. når det gjelder dette,jeg synes jeg har vært snillog fikset alt for han når han har kommet. han har hatt bilen nå i 3mnd. Men nå begyner jeg åbli lei av dette. Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt den tilbake. Men som sagt det har jeg da ikke.. Men jeg er redd for at han vil kreve heving av kjøpet.. Hva skal jeg gjøre?

Etter mitt syn har du strukket deg lenger enn du behøver. Har du lovet å gjøre visse ting ved salg må du selvsagt gjøre det, men å yte ny eier gratis vedlikehold forever inngår neppe ved salg av bruktbil. Det har vært diskutert liknende forhold tidligere her på forumet, ta en titt på disse.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

harrypolitiet har nok beslaglagt noen liter hjemmebrygga vann, og er på en snurr vil jeg tro..

Sorry OT..

On-topic, er enig med mr. reodor her.. Du har gjort mer enn du burde ha gjort.. Er jo ikke ditt ansvar lengre når du har solgt bilen..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva dere skrev i kontrakten, men kjøper har ingen rett til å heve kjøp med mindre det dukker opp alvorlige feil som du som selger burde ha vist om.

Det at du har skiftet masse deler på den er bare tull! Det er en bil det som alt annet, og slitedeler må selvfølgelig skiftes, men dette er ingen alvorlig feil!

Vis han maser mer på deg, setter du foten ned og ber han henvise til evt paragrafer som kan være på han sin side. Da det også er gått over 3 månder har han heller ingen garanti om han hadde kjøpt bilen av en forhandler og ikke deg, så det at du har drevet å skiftet deler på den hadde du virkelig ikke trengt. Men nok om det..

Rotete skrevet, men you get the point..

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOP FIKS BILEN TIL ANDRE! dette er ikke ditt problem skal du ringe han du kjøpte din nåværende bil vær gang det ryker noe. slite deler er slite deler sånt må man regne med. ved salget av din mitshubishi Galant 96mod TD opplyste du om di feilene du viste om. og ut over det står ikke du for ansvarlig for feil som dukker opp. som batteri og bremser reimer el vindur olje lekasjer klutsch osv er ting du ikke kan stå til ansvar for.

som andre sier her nok er nok jeg hadde KREVD TILBAKE penger for det du har brukt på bilen vist han MASER mere.

han har rett til og klage i 10 dager etter kjøps dato. den tiden er over for lenge siden.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg syntes du har vært snill jeg, ut i fra de opplysningene vi har fått. Gjør det du har lovet, og så er du ferdig med det, om du ikke gjør det du har lovet, står han mye sterkere i en eventuell rettsak. Om han vil heve kjøpet, vær hyggelig, og si at det desverre ikke er mulig, fordi det har gått så lang tid, og at du gjerne vil ha en ekstremt god grunn til det. Om han truer med rettsak, si at det er opp til ham å vurdere, men at du vil fraråde det, fordi du allerde har overholdt kjøpsloven, og litt til.

I en rettsak, forteller du at du har fikset bilen gjentatte ganger for å slippe et dårlig forhold, retten vil sansynligvis le av kjøper.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle vært like greie og serviceinnstilte som trådstarter virker, hadde verden vært ett mye bedre sted, det er jeg sikker på :D

Og være grei og komme med en hjelpende hånd er kjempefint, men du må passe på at du ikke blir utnyttet; det er vel strengt tatt en grense på hvor mange feil han kan få dekt på deg...

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider