Revolvo Skrevet Desember 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 hei. får håpe d bare er jeg som har gjort dennne lille tabben. når jeg bestilte truetrack, så bestetilte jeg overhalings settet i samme slengen. der får du med 10 skruer som passer fisefint rundt kransen til diffen...(altså inn i gjengene på kronhjulet) selv om disse var en smule mindre enn de org. hadde de en lite kant under hodet og, d var og en liten kon der skruene skulle sitte på diffen så bestemte meg for å bruke disse. (gjør reint og bruker locktite pluss rikelig med moment!) når har d gått ganske nøyaktig 3,5 mnd. siden den ble montert og har fungert knirkefritt, til her om dagen.... var ute og herja på snø og bakskslingen fikk ingen store belastninger. så hører vi en liten lyd og bilen bremser litt... Hol i bakaksel dekeselt på størrelse med en femmer. som vi mistenkte var d en skrue som hadde løsnet inni der. Men ikke nok med d, ALLE 10 skruene var helt løse og kunne skru de ut med fingrene...bare flaks at d bare var den ene som hadde ramlet ut. nå er de org. kommet på plass igjen så får håpe at de varer litt lenger. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Hva er det som gjør at skruene løsner? Er det det at dem har den kanten, pluss at dem er mindre? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Send mail til de du kjøpte av og informer om dette da! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 nei vet ikke helt hva som gjordet at de løsnet... men på de org. skruene sitter d låse/skjærkanter under hodet på skruen så d må jo være bra saker. da jeg monterte kronhjulet på diffen sentrerte jeg den og i forhold til skruehullene på diffen, siden hullene i den er en del større enn skruen. kan hende at d blir så stort moment mot kronhjulet at d vrir seg denne gangen og, men får ikke håpe d. vil jo til slutt føre til at skruene løsner igjen.(at du vrir skruene opp eller ner gjennom hullene i diffen fra revers og så motsatt i forover.) sikkert ikke så lett å forstå for de som ikke har gjort dette nylig. det jeg trodde først var jo at den lille kanten under skruen skulle hjelpe å holde skruen i senter på hullene i diffen. gidder ikke sende mail til summit om dette for blir sikkert ikke noen endringer uansett... kan d ha noe med at de bruker unc gjenger i usa og metriske på volvo? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 noe slikt som skjedde???! dette er ikke truetrack men annen torsen sperre.. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 ååy:S Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maztro Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 det der så ikke bra ut Siter bad ass boys are driving bad ass toys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 hehe... ja min vil nesten si mitt tilfelle var litt værre. stort hull i lokket... den skrua som hadde ramlet ut så ut som den hadde blitt voldtatt, og så var d vel 3 skruer som hadde skrudd seg ut ca en cm. resten var bare helt løse. så hadde vel egentlig bare griseflaks med at ingenting var ødelagt! men syns d er jævlig merkelig at hullene i kransen til diffen er større enn skruene. sier seg jo selv at d kommer et enormt moment som vil presse skruene mot ene enden av hullene. men nå funker vel stort sett de fleste truetrack diffen pluss min igjen...;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Bare og holde dere til det orginale. Det holder! håper ikke du mener org. diff. for den holder jaggu ikke lenge... Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg