Gå til innhold

liten truetrack warning

Ranger emnet


Revolvo

Anbefalte innlegg

hei.

 

får håpe d bare er jeg som har gjort dennne lille tabben.

 

når jeg bestilte truetrack, så bestetilte jeg overhalings settet i samme slengen.

 

der får du med 10 skruer som passer fisefint rundt kransen til diffen...(altså inn i gjengene på kronhjulet)

 

selv om disse var en smule mindre enn de org. hadde de en lite kant under hodet og, d var og en liten kon der skruene skulle sitte på diffen så bestemte meg for å bruke disse.

(gjør reint og bruker locktite pluss rikelig med moment!)

 

når har d gått ganske nøyaktig 3,5 mnd. siden den ble montert og har fungert knirkefritt, til her om dagen....

 

var ute og herja på snø og bakskslingen fikk ingen store belastninger. så hører vi en liten lyd og bilen bremser litt...

Hol i bakaksel dekeselt på størrelse med en femmer.

 

som vi mistenkte var d en skrue som hadde løsnet inni der.

Men ikke nok med d, ALLE 10 skruene var helt løse og kunne skru de ut med fingrene...bare flaks at d bare var den ene som hadde ramlet ut.

 

nå er de org. kommet på plass igjen så får håpe at de varer litt lenger.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vet ikke helt hva som gjordet at de løsnet...

 

men på de org. skruene sitter d låse/skjærkanter under hodet på skruen så d må jo være bra saker.

 

da jeg monterte kronhjulet på diffen sentrerte jeg den og i forhold til skruehullene på diffen, siden hullene i den er en del større enn skruen.

 

kan hende at d blir så stort moment mot kronhjulet at d vrir seg denne gangen og, men får ikke håpe d. vil jo til slutt føre til at skruene løsner igjen.(at du vrir skruene opp eller ner gjennom hullene i diffen fra revers og så motsatt i forover.)

 

sikkert ikke så lett å forstå for de som ikke har gjort dette nylig.

 

det jeg trodde først var jo at den lille kanten under skruen skulle hjelpe å holde skruen i senter på hullene i diffen.

 

gidder ikke sende mail til summit om dette for blir sikkert ikke noen endringer uansett...

 

kan d ha noe med at de bruker unc gjenger i usa og metriske på volvo?

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ja min vil nesten si mitt tilfelle var litt værre.

 

stort hull i lokket... den skrua som hadde ramlet ut så ut som den hadde blitt voldtatt, og så var d vel 3 skruer som hadde skrudd seg ut ca en cm.

 

resten var bare helt løse.

 

så hadde vel egentlig bare griseflaks med at ingenting var ødelagt!

 

men syns d er jævlig merkelig at hullene i kransen til diffen er større enn skruene. sier seg jo selv at d kommer et enormt moment som vil presse skruene mot ene enden av hullene.

 

men nå funker vel stort sett de fleste truetrack diffen pluss min igjen...;)

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår