Gå til innhold

Dårlig brekk, og høyre bakhjul låser seg til tider.. hva må til?

Ranger emnet


Zythius

Anbefalte innlegg

Brekket mitt har vært litt løst eller dårlig justert, virker det som. Nå som vinteren er her låser dessverre høyre bakhjul seg etter at bilen har stått parkert med brekket på. Det måtte til ganske mye rulling frem og tilbake for å løsne det.

 

Hva tror dere er feilen? Bilens bremser fungerer ypperlig ellers.

 

1992 Audi 100 2.3E Sedan (avant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fryser fast.. Det er sånn de er! Overhaling eller bytting. Det eneste som funker.. Thats it! Overhalte mine, ble som nye, funka gull halvannen vinter, til bilen ble satt vekk.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brekket mitt har vært litt løst eller dårlig justert, virker det som. Nå som vinteren er her låser dessverre høyre bakhjul seg etter at bilen har stått parkert med brekket på. Det måtte til ganske mye rulling frem og tilbake for å løsne det.

 

Hva tror dere er feilen? Bilens bremser fungerer ypperlig ellers.

 

1992 Audi 100 2.3E Sedan (avant)

 

hadde samme problem selv.. brekkvaier som henger.. smør denne godt opp. eller bytt hele rakleverket.Billig på biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at vaieren har hoppet av på ene siden. Det skjedde hos meg og da kjentes den fryktelig løs. Et slit å få på plass hvis en ikke har verktøy til det. Mine kalipper var også fryktelig trege. Etter en grundig overhalling med sandblåsing, lakking, bytte av pakninger og smøring, fungerte de som nye.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VELDIG ofte caliper'n. At noen har tilfeller hvor wiren er treg osv er greit. Men det at caliperne blir trege er helt standard på disse bilene! Greit å bytte wiren også. Men når den begynner åbli treg er det bar eå bytte den. Det har gummitettinger i hver side, så når de er så gamle at de går i oppløsning er det bare å bytte hele wiren. Hjelper ikke å smøre opp når det kommer vann inni den som gjør at det ruster..

 

Og man trenger ikke verktøy for å få på plass brekkwiren.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår