Gå til innhold

Motorbytte i golf. 1.6 -> 1.8

Ranger emnet


Myrdal

Anbefalte innlegg

det er bare til å kaste ut den som står i å sette oppi nesten ka du vil.

det er jo noen som har 1,3l 1,4l 1,6l å den ligger fremmover.

det er også noen 1,6 med likt utsene som 1,8 som er helt like bare et annet slagvolum.

det finnes jo 1,3 med forgasser å en med insprut.

da er det litt lettere å sette oppi noe som paser med tanke på pumper å el.

over 90mod har dem el insprut å pumper.

før 90mod hadde dem mekanisk bensin pumpe (gti hadde el).

gjelder begge typer.

eg mener det var i 90 dem fikk skilde

 

har du en golf2 med en slik motor som ligger fremover (polomotor!) så må du bytte drivaksler eksos å det ledningsnettet som går til motoren.

å bytte det elnettet er det letteste med hele operasjonen.

eg ville ha fått meg en dele bil å set om det er like calipere fremme. noen 1,3 her noe pinglete greier.

kjøp en som er 1,8 så slipper du å mekke å styre med det. det koster noen kroner å gjøre det selv om du har alt. det er altid et eller annet som koster kun 100kr men noe av dem å det har kostet 3000kr.

da er det bedre å bruke dem pengene på felger anleg eller dama.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Har kjøpt en golf 3 97 mod 1,6 å tenkte å sitte en 1,9 td motor i å lurer på hva som må skiftes av deler,ledningsnett?bremser osv om det er bare å sitte den i å få det godkjent?har hørt man kan få 180hk ut av disse å dette hadde vært knall.Håper på litt info ang dette prosjektet mitt,er ny i forumet å har ikke helt klart å finne den infoen jeg ønsket,viss du har en link kunne du sendt den til meg?

 

Hilsen Endre

 

1. Du har postet i feil forum, neste gang legger tråden i Golf 3 forumet.

 

2. Motoren du vil bruke, er det en TDK eller en TDI?

TDK er da et gammelt prinsipp, men mekanisk innsprut og 75hk.

TDI er da et litt nyere prinsipp med innsprut og 90 eller 110hk.

 

Du får ikke 180hk ut av noen av disse motorene sånn helt uten videre. På begge må du beregne innkjøp av større turbo, intercooler og eksos.

I tillegg kommer større dyser, sterkere clutch osv.

 

-------

 

Til selve ombyggingen trenger du komplett motor med ledningsnett fra sikringsboks, girkasse og øvre del av eksosanlegget.

Bremsene er like, eller da altså enten 239 eller 256mm foran.

Din bil tipper jeg har sistnevnte siden den er såpass ny..

 

Strengt tatt ville jeg bare solgt den bilen du har nå, og så kjøpt en TDK/TDI, er stor sannsynlighet for at du kan få mer for den du har nå i forhold til hva du må beregne å betale for f,eks en TDK.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår