Gå til innhold

Nybegyner søker litt koblingshjelp :)

Ranger emnet

olegje31

Anbefalte innlegg

Hei og god helg.

Driver å kobler opp et annlegg i en Toyota carina II XL 88 modell. Anlegget består av 2 6x9 høytalere og en 12 tommer sub og en 4 kanals forsterker, alt fra Cadence. Spilleren er Jvc 40wx4 (husker ikkje modellnavnet)

På denne spilleren er det en linjeutgang. og dette medfører noen spørsmål fra meg :)

Hvordan får eg til bassen? skal eg sette inn et Y ledd på signalkabelen og dermed ha en kanal på høytalerene og en kanal på suben? vil ikkje da suben prøve å spille alle frekvenser og da "løpe løksk"?

Hvor er Remote utgangen på spillere? sitter den i kontakten?

Må eg koble ut orginalhøytalerene eller er disse bare "smør på flesk"?

Takker for svar, dette er det første annlegget eg setter inn og gjør det egegtlig fordi det er morsomt og lærerikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke an å få sub og lyd i 6x9 ved hjelp av en signalkabel.. Med mindre du kjører 6x9 rett på spilleren.. Men rca-utgangen du har er neppe til sub, så subben vil spille vanlige toner også.. Enkleste er å kjøpe ny spiller med flere utganger. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke y-ledd, og dermed klare deg med en kabel. De fleste forsterkere har innebygde delefiltre, og da setter du subkanalene på LPF(Low pass filter) og 6x9-kanalene på HPF(hi pass filter). funker gull det.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke sikring på remote nei, men sikring er aldri ulurt å bruke.. Heller for mye sikringsbruk enn for lite.. :)

Selv har jeg aldri hatt sikring på remote.

edit: litt sen.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider