Gå til innhold

Hvordan få bass-signal ut fra bassutgangen?

Ranger emnet

Staind_fan

Anbefalte innlegg

Da har du berre ein signalkabel bak. (men du deler den opp) Eg har 3 signalkabler ifra min spiller, der den eine går til bassen. Da kan eg justere bassnivået mitt ifra spilleren.

Med ditt oppsett kan du ikkje justere so mykje ifra spiller. (virker det som) Men du veit vel at du har volumkontroll på forsterkeren slik at du kan justere bassutgangen?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du berre ein signalkabel bak. (men du deler den opp) Eg har 3 signalkabler ifra min spiller, der den eine går til bassen. Da kan eg justere bassnivået mitt ifra spilleren.

Med ditt oppsett kan du ikkje justere so mykje ifra spiller. (virker det som) Men du veit vel at du har volumkontroll på forsterkeren slik at du kan justere bassutgangen?

Eneste bassjusteringa jeg har finni på forsterkern er den som justerer bassen til de vanlige høyttalerne, mens sub'en er like svak:S

Kan være at jeg har skrudd på noe feil.. Hva skal de forskjellige knappene osv stå innstilt på?

Evnt. er det mulig å bruke et delefilter for å skille ut bassen fra signalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha 3 stk volumkontroller på forsterkeren. Og du skal antagligt ha 3 stk filter på forsterkeren. Subben kan du dele ved ca 80hz. (lavpassfilter) Resten av høgtalerene kan du dele ved ca 100hz. (høgpassfilter)

Skriver du opp merke og modell på spiller, høgtalere og forsterker, er det lettere å hjelpe deg.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha 3 stk volumkontroller på forsterkeren. Og du skal antagligt ha 3 stk filter på forsterkeren. Subben kan du dele ved ca 80hz. (lavpassfilter) Resten av høgtalerene kan du dele ved ca 100hz. (høgpassfilter)

Skriver du opp merke og modell på spiller, høgtalere og forsterker, er det lettere å hjelpe deg.

Forsterker: ADS P2000.5

Spiller: Siemens VDO D'ayton CD 2537U

Høyttalere: Pioneer 4-kanals 400 Watt

Lenke til kommentar
Del på andre sider