Gå til innhold

Bensinforbruk på Audi 80 2.0 - 92mod?

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

Godt å se at det var liv i denne tråden..!

Nå i det siste har jeg kjørt en del, mye langkjøring.

Fylte opp tanken, rettere sakt 60 liter, fylte opp tanken igjen når det var igjenn ca 10 liter.

DVS: På 50 liter kjørte jeg ca 40 mil. Dårlig beregnet! Men faktisk syns jeg at jeg har kjørt langt nå iforhold til tiliere, men har ungått mye tomgang da :P

Termostaten min viser nøyaktig 60 grader under kjøring. Så her må det vel byttes termostat som dere sier.

Vil takke for all hjelp! Nå blir det forhåpentligvis langt billigere å kjøre..

Stor takk til deg Quattro73 !

Og ang. kjøp av termostat: Man kan vel kjøpe det på mekonomen? Ser for meg det kanskje er dyrt hos forhandler :P

Altså jeg har byttet termostaten og givern min. Det var fordi bilen lå på ca 60 grader ved kjøring om sommern. DVS at termostaten hadde hengt seg opp i åpen posisjon. MEN! Disse motorene er meget merkelige, min har marsjtemp på 70 grader og kjølevifta smeller ikke inn før 100-110 grader. Og når den først slår inn, da kjøles det relativt heftig.. I tillegg så må jeg informere om at jeg har klimaanlegg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw termostaten er et helvete å skifte på bilen din. Så du har litt av en jobb foran deg :(

Hmmm. Jeg har skiftet termostat på flere av disse motorene, men kan aldeles ikke si at den jobben er et h11te. Noe trangt om man må ligge under bilen å gjøre det, men har man tilgang på grav eller løftebukk så er det nesten en kosejobb ;)

Termostaten er nr 9 på bildet.

VannpumpeAudiR4.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hmmm. Jeg har skiftet termostat på flere av disse motorene, men kan aldeles ikke si at den jobben er et h11te. Noe trangt om man må ligge under bilen å gjøre det, men har man tilgang på grav eller løftebukk så er det nesten en kosejobb ;)

Termostaten er nr 9 på bildet.

VannpumpeAudiR4.jpg

Hvor er bildet hentet ifra?

Har samme symptomer som beskrevet på min audi 91mod 90 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Har haynes gitt ut bok til audi 90?

eller hvis den er gitt ut til 80, er det mye avvik på audi 80 og 90?

Ja, det har de. Finnes bøker som dekker Audi 80, 90 og coupe. En bok for type 81 og 85, samt en bok for type 89 og 8A. Type 8C dekkes ikke, men forskjellene er ikke så store.

Det er ikke store avvik mellom 80 og 90 nei.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider