Gå til innhold

Defekt lås

Ranger emnet

tommynes

Anbefalte innlegg

du bør sjekke om låsen er smurt og fungerer som den skal gjøre når du åpner (drar i vaieren).

lampa som lyser lyser fordi luka åpner seg. Jeg har hatt problem med at lampa lyste i fartsdumper på min carina hatchback selv om luka var igjen, men det var en slitt bryter. Jeg klippa enkelt og greit ledningen og dreit i å ha varsling på bakluka.

Men nå er ikke det problemet ditt.

Dersom låsen ikke virker som den skal så er det en enkel sak å skifte denne, men sjekk wire, at den har smørning nok slik at det faktisk fungerer. Dersom dette ikke er problemet så dra til huggern å få deg en ny lås å sett i. Dumt å kjøre med åpen bakluke da... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å smøre med teflon smørning. Vet ikke hvor en får fatt på det, men vi brukte det på tidligere jobben da vi klargjorde bilene for vintern i smørehallen. Vi sprøyta teflon greier i alle låser - ikke vanlig olje... og unngå låsolje, for dette virker der og da, men lager et hekkan uten like senere.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo en slags "krok" nedi der som skal gripe rundt den tappen på bakluka, og gå i lås. Jeg har vært ute for at den har gått i lås mens bakluka har vært åpen, og da ligger den og sperrer for bakluka, slik at den ikke lukkes. Prøv å dra/vri på håndtaket når luka er åpen, og se om det går an å åpne noe nedi der. Dårlig forklart men...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider