Gå til innhold

Sub kasse. trenger hjelp/tips!

Ranger emnet

drawz

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt meg en 97mod golf 3. Skulle sette inn mitt anlegg fra min forrige bil. men sub kassen var litt for stor.

Så da tenkte jeg at jeg skulle lage det slik at jeg bruker bagasje rommet som kasse på en måte. Setter subbene oppned (innmaten ut) hvis dere skjønner?

Så da er mitt spørsmål; er det bare å snu dem oppned og spill? eller er det noe jeg må ha i bakhode?

setter pris på alle svar!

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ska nok gå bra. men du får jo ikke så stor bagasjeroms plass da. men det blir sikkert rått. jeg har på en måte bygd kassen inn i plata bakom setet og utover mot bagasjeroms døra. men elementa spiller mot bagasjeluka og ikke nedover.

bilde når du er ferdig da.

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ska nok gå bra. men du får jo ikke så stor bagasjeroms plass da. men det blir sikkert rått. jeg har på en måte bygd kassen inn i plata bakom setet og utover mot bagasjeroms døra. men elementa spiller mot bagasjeluka og ikke nedover.

bilde når du er ferdig da.

Okey, takk for svar. Lurte på en ting til. Må jeg ha hatthyllen? slik at det er tett rundt eller noe? Eller har det ikke noe å si?

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner du at du snur høgtaleren(e), slik at magneten stikker ut? Da er det selfølgeligt fortsatt basskassen som blir brukt! Du får da eit par liter større kassevolum. Du må da bytte om minusen og pluss på høgtaleren, da bassen blir faseforskyvd 180grader. (bassen slår innover når den egentlig skal slå utover)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner du at du snur høgtaleren(e), slik at magneten stikker ut? Da er det selfølgeligt fortsatt basskassen som blir brukt! Du får da eit par liter større kassevolum. Du må da bytte om minusen og pluss på høgtaleren, da bassen blir faseforskyvd 180grader. (bassen slår innover når den egentlig skal slå utover)

ja, men ikke helt slik. tenkte å ikke bruke kassen. men bare ha de på en plate i gulvet på bagasjerommet. må jeg fortstatt bytte på pluss og minus?

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men ikke helt slik. tenkte å ikke bruke kassen. men bare ha de på en plate i gulvet på bagasjerommet. må jeg fortstatt bytte på pluss og minus?

Bassen blir elendig! Elementa er jo beregna på ei kasse på eit vist volum. Bygg heller ei ny kasse. (eller kjøp ei som er ferdigt bygd)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs jo litt på hvor stor kasse elementet skal ha og da, for å spille optimalt? skal ikke 12" ha mellom 20 og 25 liter? viss det er 12" du har da..

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja;) spille dem bra? kor mange watt e dem? vet ikke om du skal ha dobbelt så stor kasse om du har to element.. men du skal vertfall ha ca 20-25 liter kasse på en 12".

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja;) spille dem bra? kor mange watt e dem? vet ikke om du skal ha dobbelt så stor kasse om du har to element.. men du skal vertfall ha ca 20-25 liter kasse på en 12".

de spiller veldig bra! iallefall i den kassen de står i nå. men som sagt. Så er kassen for stor til bilen. hadde ikke så lyst til å bygge ny kasse. derfor jeg ville prøve noe av det jeg skrev over her. men hvis det ikke blir bra, så må jeg vell bygge en ny kasse :\

Er faktisk ikke sikker på hvor mange watt disse er på. Kjøpte dem av en kompis ser du ;)

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka med en her i sta. han sa at du burde ha 25-35 liter kasse i lukka kasse med 12". og ca 50l med luftehol og en 12". men han sa at du burde ha ca dobbelt så stor kasse med 2 element. men syns det virka jævla stort..

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka med en her i sta. han sa at du burde ha 25-35 liter kasse i lukka kasse med 12". og ca 50l med luftehol og en 12". men han sa at du burde ha ca dobbelt så stor kasse med 2 element. men syns det virka jævla stort..

hørtes da innmari mye ut. den kassa de 2 står i nå er bygget med rett lite/volum osv. som skal til de 2 tilsammen. den den er ikke nær 100liter :P

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider