Gå til innhold

Chevy brakka slutta å lade og gear prob

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hey,

(91' Chevy G30 Beauville 6.2 diesel)

 

Lader nå bare 10V na dynamoen min, hva slags dynamo er det på disse? Er dette dynamo med slike magnet børster, og spenningsregulatoren, står den i dynamoen på denne, eller utenom?

 

Kan nevne at dette skjedde "plutselig", var ute å kjørte, parkerte i 20min, alle lys osv selvsagt av, skulle starte, men meeget lite reaksjon, voltmeteret viste 10v, og 8v når glødelampa var på. Fikk starthjelp, og da viste den også ca bare 10V. Noen tips? (har gått over batteri koblingene osv litt raskt, ser ok ut. Har ikke sett så mye mer på det i ettertid pga dårlig tia, men tenkte å høre her også i samme slengen.)

 

 

Så over til gear probet. Jeg var full, hadde festsjafør en helg, var litt is, fant ut at vi skulle spøle litt. Spøla igjennom isen, inn på asfalti, og så etter ca 15 sek avslutta vi. Merka selv dagen derpå at den ikke ville geare normalt, må på høyt turtall osv, da gearer den, litt hardt. Er også litt "dødgang" på gasspedalen før den tar også synes jeg. Går heller ikke å tvangssette den i 2 gear og fortsette i det gearet, den starter uansett bare i 1 gear. (Før startet den da i 2 hvis jeg satt den i 2de) Noen ganger kommer det også en liten svidd lukt. Kan noen lameller være brent? Tenkte jeg skulle skifte olje og filter for å se om det hjelper.. Kassa er en TH400.

 

Og er det bra nok med "vanlig" rød olje, mao lik servo olje/hydraulikk olje...? Eller skal disse ha noe sære spesi greier?

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dynamoen, så finn fram multimeteret,

hva er spenningen mellom ladekontakten og jord på dynamoen?

hva er spenningen mellom jord på dynamoen og jord på batteri?

Hvor er spenningsref. for dynamoen hentet fra? (ladepol eller batteripol), osv..

 

Ellers så inneholder disse dynamoene både spenningsregulator, likeretter og egentlig "hele pakka"

 

kassa di skal vel ha "vanlig rød olje", DVS Dexron III Spec.

Du nevner hard giring, har du sjekka noe så enkelt som om det er nok olje på kassa?

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rett å slett ikke hatt tid/mulighet. Så bare la ut en tråd her for å høre litt om saken med det samme, i tilfelle dere vet noe annet som jeg kan sjekke når jeg først skal se på det. Skal kjøre bilen bortpå arbeid ikveld, så imorgen kveld skal jeg få tatt en titt på dette...:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dynamoen, så finn fram multimeteret,

hva er spenningen mellom ladekontakten og jord på dynamoen?

hva er spenningen mellom jord på dynamoen og jord på batteri?

Hvor er spenningsref. for dynamoen hentet fra? (ladepol eller batteripol), osv..

 

Ellers så inneholder disse dynamoene både spenningsregulator, likeretter og egentlig "hele pakka"

 

kassa di skal vel ha "vanlig rød olje", DVS Dexron III Spec.

Du nevner hard giring, har du sjekka noe så enkelt som om det er nok olje på kassa?

 

-Camarogeddon

 

Dynamoen har alt og kan overhales hvis ønskelig. Ny koster ca. 2.000,- hos Steinar Stolen, Aarnes, Maskinagentur, US autoparts eller andre.

 

Kassen din kan ha fått seg en smell. Skifte av olje vil i så tilfelle ikke hjelpe. Mest sannsynlig har en eller flere lameller tatt kvelden.

 

Disse kassene er kresen på oljen. Går aller best på amerikansk olje som jeg ikke husker navnet på i farta. Dextron III er også greit. Prøvde selv en dextron II olje, og merka godt at det ikke var helt riktig. Når kassen ble varm ble girskiftene ustabile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår