Gå til innhold

Yes, da var det havari igjen hos meg! Nå med eksotiske bilder.

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Det måtte jo skje før eller senere...

 

Kjørte i godt driv på lørdags kvelden på ca 5000rpm på 5 gir da det kom et smell og singling under fra. Motoren gikk men jeg var snar å slå av tenninga.

 

Så var det å trille inn på en holdeplass å poppe panseret, heldigvis ingen olje lekasje eller hull på motoren.

 

Tar en titt på clutch huset og ser store sprekker i det. Motoren vil ikke starte igjen.. Begynte å demontere litt i går. Clutch huset er fullt av sprekker, nylonen på wiren har sprekkt og armen er løs.

 

Skal bare få ut den jævla kryss pinnen til girspaken så er kassen nede. Er meget spent på hva som har løsnet å gått rundt inni der. Frykter at trykkplata har mistet en del eller noe.

 

Det at motoren ikke starter kan være en trigger som er blitt slått av eller at hall-giveren er ødelagd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eller hele svinghjulet ditt har tatt kvelden. 5000 rpm på 5. gir er vel neppe lovlig hastighet Larsen? :)

 

Godt mulig det er svinghjulet, men tannkansen er hel hvertfall.

 

Hehhh..Du sier noe der Colli :P Det er rett i overkant av 160km/t teoretisk. Det dumme var at jeg hadde sjofør på bilen og vi hadde det morro med musikk og alt, så smalt det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere vestlendiger er KUN egnet til å fly i kirka og knulle nabokona med fingeren!!!

mitt råd er at du bør kjøpe deg en toyota stv og slutte å skru bil i det hele tatt;)

 

Takk for det :)

 

Nå skal det sies at det har gått i 1.5 år uten et eneste feiltrinn da pus ;) Du skal være glad kona di ikke er naboen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger så lenge på bånngass og når tenninga blir slått av med engang så sliter det så sinnsykt på turboen. Skal minst stå 10 min på tomgang etter så hard kjøring.

 

Ligger ikke med bånn gass så veldig lenge ;)

 

Har aldril latt den stå på tomgang etter kjøring uansett, og det har heller aldrig sjedd noe. Men i det tilfellet så kunne det blitt billigere med ny turbo kontra andre ting som kunne gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart om trykkplaten skulle fly hvis det ikke var under giring/clutching. Uansett, det ser du når kassen sleppes ned. Du får bruke vinterbilen din (e30n) nå da! ;)

 

160 teoretisk på 5000 rpm i 5.? For meg ville det tilsvart 240km/t her. Hehe! :) Godt det ikke var såpass...

 

Lykke til!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke med bånn gass så veldig lenge ;)

 

Har aldril latt den stå på tomgang etter kjøring uansett, og det har heller aldrig sjedd noe. Men i det tilfellet så kunne det blitt billigere med ny turbo kontra andre ting som kunne gått.

 

 

 

Ikke enda nei, men med tiden..

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart om trykkplaten skulle fly hvis det ikke var under giring/clutching. Uansett, det ser du når kassen sleppes ned. Du får bruke vinterbilen din (e30n) nå da! ;)

 

160 teoretisk på 5000 rpm i 5.? For meg ville det tilsvart 240km/t her. Hehe! :) Godt det ikke var såpass...

 

Lykke til!

 

Lavt giret her! 1:1 på 5. med 3.73 bak. E30n står veldig veldig godt der den står, og der skal den vere til ut i april ja ;)

 

Ikke enda nei, men med tiden..

 

Den turboen jeg bruker nå fant vi hos en kopmiss som hadde fått med 3stk med en 740 han kjøpte. Gått nå i to år med lukket system på 1.2bar ;) Men jeg tar ikke sørgene på forrskudd. Ryker den så kjøper jeg da bare en ny turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår