Gå til innhold

Yes, da var det havari igjen hos meg! Nå med eksotiske bilder.

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ingenting i veien med svinghjulet... De triggerene er det jo jeg som har lagd. Sølvloddet på de.

Jeg kommer til å sette på alt sammen igjen og håpe det varer over vinteren til jeg får tatt M3en i bruk igjen. Alt skal jo flyttes over til et annet karosseri senere, så da blir det ny clutch og overhaling av kasse i samme sleng.

Har ikke råd til ny trykkplate nå i desse tider desverre, så det får bare bli sånn. Trykkplata har jo bare fått seg noen skrammer, den funker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha LOL!

men du autofil larsen!

262cr du har? kan jo sveise kåpa om den ikke er helt skækk.

men enklest og slenge på en ny sikkert :)

Har den super sjeldne M51 kassen jeg, men er jo samma lørja! Skal maskinere nytt hus i natt, raskt og lett i CNC benk så... Må og skjære ut til sensoren på toppen der da det jeg fant nå ikke hadde den utsparinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke turt å kjørt med det svinghjulet.. Kan hende det har fått seg en trøkk og fått svakheter.. Har sett flere biler som har fått svinghjulet i biter gjennom torpedoen og mot pedalene.. Voldsomme krefter..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinghjulet har ikke et eneste merke.. Hvor har dere det fra..??

De to triggerene som er blitt borte er det jeg som har sølvlodda på. Sitter jo ikke mer enn at du kan slå dem lett av med hammer. Er heller skeptisk til trykkplata..

Tror de mener det du har lodda på trykkplata, ser jo ut som det har skjedd et eller annet der, men hvis det er du som har lodda å styra der er det jo bare det :). Jeg fikk skrapa å ødelagt svinghjulet litt på en vr6 når jeg tok kassa på den. Tenkte at det ikke var så farlig siden det var bare litt. Heiv detta sammen og det var greit risting i clutch pedalen og motor gikk ujavnt. Så skal ikke mye til på svinghjulet før du får merker det.

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de mener det du har lodda på trykkplata, ser jo ut som det har skjedd et eller annet der, men hvis det er du som har lodda å styra der er det jo bare det :). Jeg fikk skrapa å ødelagt svinghjulet litt på en vr6 når jeg tok kassa på den. Tenkte at det ikke var så farlig siden det var bare litt. Heiv detta sammen og det var greit risting i clutch pedalen og motor gikk ujavnt. Så skal ikke mye til på svinghjulet før du får merker det.

Der de triggerene satt er det sandblåst og "slipt" rent for lodd og loddet på nye triggere. Jeg fyrer jo opp bilen før jeg setter på kassa og alt det der for å vere sikker så finner jo rimelig fort ut om det blir nødvendig å bytte svinghjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://i23.photobucket.com/albums/b392/larsen-racing/240/DSC00313.jpg

Der ser det ut for at det er knekt av noe som tilhører svinghjulet.

Ja og nei. Det er ene triggerpunktet som JEG har loddet på i forbindelse med sprutet. Det hører ikke til svinghjulet fra fabrikk. Viss du ser så er det maskinert av ganske mye på det svinghjulet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider