seruka Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 ER det slik VW har gjort det på den nye Golf GTi? Eller er jeg på et nytt konsept her? Isåfall så skal jeg teste det på en gammel raddbil :P Anyways: :hailvw Siter 97'VW Passat 1.8T 150HK 96'Peugeot 605 2.0T 150HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Tror ikke du oppnår noe med det desverre, husk at kompressoren skal drives av motoren ;) Poenget med turbo+kompressor er effektkurve og turtallsregister ;) En turbo vil jo i de fleste tilfeller lade litt senere mens en kompressor vil være der hele tiden, mye mer presist uten turbolagg ;) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Det er folk som har kompressor og turbo på samme bilen, men da er ikke kompressoren der for å mate turboen.. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seruka Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Hvordan er de koplet da? Det virker litt rart egentlig :P Står de i serie? Paralell? Er litt kinky når man ikke har biler og se på Siter 97'VW Passat 1.8T 150HK 96'Peugeot 605 2.0T 150HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Står i paralell :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Lastebil og har vel vært noen slike løsninger der den ene komprimerer for den andre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Her feks: http://www.youtube.com/watch?v=RBd4zdsFMr8 http://www.hilmersson-racing.com/ Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 denne har turbo OG kompressor... OG diesel;): Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 denne har turbo OG kompressor... OG diesel;): gromt :D Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 kompressor og turbo er vags sitt nye motor satsnig. Golf 5 gt kom med dette. en 1,4 liters motor på 140 eller 170 hk. nå får du flere vag biler med 1,4 på 122hk og 1,6 på 160hk. kompressoren er kobler sik at ved turtall under 3500 presser den luft inn på suge siden på turboen. og når den vipper 3500rpm vipper det over et spjell og turboen puster uten kompressoren. og så stopper kompressoren. meget spreke og fine motorer. disse motoren kalles tsi. men gti motoren (2,0tsi) som nå kommer i flere bilen en golf, heter også tsi men den er uten kompressor. håper dette hjalp noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Embla Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 1,4 med 122, og 1,6 med 160hk har også kun turbo etter det jeg har skjønt,men heter tsi de også. Kort fortalt, alle volkswagen med direkte innsprøytning og overlading heter tsi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.