Gå til innhold

Kompressor som mater turbo

Ranger emnet


seruka

Anbefalte innlegg

Tror ikke du oppnår noe med det desverre, husk at kompressoren skal drives av motoren ;)

Poenget med turbo+kompressor er effektkurve og turtallsregister ;) En turbo vil jo i de fleste tilfeller lade litt senere mens en kompressor vil være der hele tiden, mye mer presist uten turbolagg ;)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompressor og turbo er vags sitt nye motor satsnig.

Golf 5 gt kom med dette. en 1,4 liters motor på 140 eller 170 hk.

nå får du flere vag biler med 1,4 på 122hk og 1,6 på 160hk.

 

kompressoren er kobler sik at ved turtall under 3500 presser den luft inn på suge siden på turboen. og når den vipper 3500rpm vipper det over et spjell og turboen puster uten kompressoren. og så stopper kompressoren. meget spreke og fine motorer.

 

disse motoren kalles tsi. men gti motoren (2,0tsi) som nå kommer i flere bilen en golf, heter også tsi men den er uten kompressor.

 

håper dette hjalp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår