Gå til innhold

Dobbelsidig teip på vinge?

Ranger emnet

jimmen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå fått skaffet meg vinge til accorden, en orginal vinge fra volvo. 740 tror jeg men ikke sikker!

uansett, det jeg ser på den at det er ikke skruehull! er hull der uten gjenger. og sitter igjen gammel teip!

kan dette stemme? at man har en supersterk dobbelsidig teip som fester den?

For nå ble jeg faen meg spekulativ, aldri sett det før!

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Primera GT sin spoiler er kun festet med 3 klips og dobbeltsidig teip.

Men når sant skal sies, så vet jeg ikke om det er nok på din Civic, da den mest sannsynligvis får altfor stor fart, i forhold til en volvo, slik at trykket på vingen blir for stor slik at den blir revet av i dragsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Husker jeg monterte aluvinge på en e36 BMW en gang.(IKKE MIN BIL!!!!!)

Vakke noe høl der så jeg fant fram hilti`n(borremaskin), og borra høl gjennom både vinga og bagasjelokket og skrudde fast med rustfrie skruer og mutre.

Ble usedvanlig vakkert =)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del. Fest vingen din med lim. Film når du kjører med dette frem til den faller av og skader bilen bak deg. Så legger du det hele på youtube.

Prinsippet til en vinge er å øke bilens stabilitet i høyere hastigheter. Gjerne gi den litt bedre fordeling av marktrykk også.

Det er krefter ute å går. Tenk litt over hva du spør om her. Skru den fast!

Helvette jeg hater Bergen Gatebilklubb.

trekke bolter hei hurra, hurra for boltetrekkern nedpå Aker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del. Fest vingen din med lim. Film når du kjører med dette frem til den faller av og skader bilen bak deg. Så legger du det hele på youtube.

Prinsippet til en vinge er å øke bilens stabilitet i høyere hastigheter. Gjerne gi den litt bedre fordeling av marktrykk også.

Ikke for å være frekk eller noe som helst, men jeg driter i hva vingen gjør. at den stabiliserer bilen i høyere hastigheter og slikt.. :P

jeg kjører ikke ofte over 100Kmt uansett, ikke skal jeg på bane med den heller så. :) bare for utseende..

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett hekkspoileren på Peugeot 405, tror du den gir mye marktrykk?

Heller faenmeg feil vei.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikke dere forstår hvilke krefter det er snakk om.

En civic med alu vinge i Tyskland fikk vingen presset i gjennom bagasjelokket i 200kmt...GJENNOM. Hvis du skal teipe fast en vinge, så kan du tenke deg hva som vil skje.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk eller noe som helst, men jeg driter i hva vingen gjør. at den stabiliserer bilen i høyere hastigheter og slikt.. :P

jeg kjører ikke ofte over 100Kmt uansett, ikke skal jeg på bane med den heller så. :) bare for utseende..

Du har fortsatt krefter under aksellerasjon, sving og bremsing. :)

Men, det virker som du har bestemt deg. Teip den fast du.

Helvette jeg hater Bergen Gatebilklubb.

trekke bolter hei hurra, hurra for boltetrekkern nedpå Aker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier tape OG KLIPS, som faktisk er en vanlig måte å feste vinger på! At du kan rive av vingen med hendene etterpå er en annen sak, men det går mange biler med påklipsede vinger og jeg har aldri hørt om noen som har mistet vingen sin.

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider