Gå til innhold

Dobbelsidig teip på vinge?

Ranger emnet


jimmen

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er forholdsvis normalt at vinger er festet rundt kanten av bagasje lokket med noen "klips" det vil si at det er en metall bit som går rundt kanten også er det 4-6 skruer under, som man "tvinger" den på plass med.

løsningen er i alle fall bedre enn og borre hull gjennom lokket med det rust helvetet det drar med seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikke dere forstår hvilke krefter det er snakk om.

 

En civic med alu vinge i Tyskland fikk vingen presset i gjennom bagasjelokket i 200kmt...GJENNOM. Hvis du skal teipe fast en vinge, så kan du tenke deg hva som vil skje.

 

Bra du har fått meg deg hvilke krefter det er snakk om da..

 

Få se hvor du har lest/hørt det der da.. for vandre-historie, er det som lukter av det eventyre ditt der..

 

Og uansett om det er sant eller ikke.. Tenk på alle di andre med alu vinge som har kjørt i 200, uten at det skjedde.. oi, så flink!

 

Så er nok bull-shit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har fått meg deg hvilke krefter det er snakk om da..

 

Få se hvor du har lest/hørt det der da.. for vandre-historie, er det som lukter av det eventyre ditt der..

 

Og uansett om det er sant eller ikke.. Tenk på alle di andre med alu vinge som har kjørt i 200, uten at det skjedde.. oi, så flink!

 

Så er nok bull-shit! :)

 

så funderer ikke dem på å teipe fast vingen heller da;) downforce har mye å si...husker ikke hvor jeg har hørt det fra, ikke bryr det meg stort heller. Men om jeg får ei aluvinge i fronten på bilen, så bryr det meg litt mer...bullshit skrives det forresten viktigper;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjølv til våren setje på karbonvingje på bagasjeromslokket, og er kun ein singel plate der festa skal plasserast, så tenkjer på å forsterke ved å sveive ein ekstra metallplate på tvers under lokket, så eg vil få betre grunnlag for feste av skruar. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lim alene er jo smart. Det vil garantert dette av, men klips er jo noe helt annet.. Om du ikke kjører fortere enn 100 kmt ja da så. :S hmm... den må festes skikkelig ellers så kan du skade deg selv og andre. Ei kotelett hakke er ikke så svært å få i trynet.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til alle som sier at med lim vil den garantert falle av osv.. tror ikke dere har prøvd og lime noe med slikt lim det er snakk om, det er ganske vanlig at orginalmonterte lepper og så spoilere også er limt, men seff må en stor alu vinge med små føtter skrues fast.

Kjøp lim som er til dette bruket og gjør det nøye

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt hva sikaflex eller superfix er - jeg bruker det omtrent hver dag på arbeid. Jeg påstår at at det er ikke forsvarlig å lime fast en vinge. Kanskje små lepper, men ikke komponenter som er ment for å forbedre aerodynamikken til bilen. Dersom vinga skal ha luft under seg så dør du annet enn lime den på. Men dersom dere vil spare litt arbeid å få et slett resultat så versågod.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går fint and og lime små vinger på bilen med 7-tech el med sikaflex men kom ikke tilbake her og si at: opps vinga datt av i 50km eller mer.

kjenner en ifra her eg bor med en calibra som monterte ei vinga med bare lim den, datt av etter ei veke pga vinga tar mer krefte en det du tror og sika flex osv løsne når du får press på vinga og skytter den ifra bagasjerommet en dag dette den (vis du er like uheldig som calibran) dette den rett på pansert på neste bil bak deg så må du ut med ny lakk på den bilen der vinga treffer og vinga di. Så gjør du nokk som calibran skal allti ha i 2 skruer alltid ha i når du montere vinger, selv om du bare kjøre aldrid mer over enn 50km/t altid ha i skruer.

 

men det beste limet er exposy eller hva det skrives (slik di limer frontruter med det sitter som olje i stein = jævlig vanskelig og få av) men limet er dyrt, men det er det beste og bruke ved bare lim og ikke skruer. firmaene bruke det når det lime vinger direkte på rute bak for eks på ford focus kombi wrc vinga den kan du ikke skru fast bruk exposy men vet ikke vordan det limet fungere på lakk noen som vet/har prøvt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte tech7 på både vinge og sideskjørt på gammelbilen...satt bom fast selv i 200 :P

 

 

ang vinga

hvor mye område fikk du limt?. mer enn 2-5cm med lim plass kansje legg ut bilde av vinga, for der er jo vinger så du ikke får mer enn b 2cm x L 5cm på hver side av vinga og det er jo helst ikke nokk plass for bare lim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3Ms industriteipavdeling har bl.a levert dobbelsidig teip for montasje av aluplatene på flyvinger og flyskrog. Flyene er naglet i tillegg for sikkerhets skyld, men naglene skal være litt løse, det betyr at teipen fortsatt holder. Dere har sikkert sett bakkepersonell gå og banke på flyene, de hører om naglene fortsatt skrangler eller ikke. Dobbeltsidig teip er også brukt for festing av karroserisidene på busser (de er ikke festet på andre måter). Ved reperasjoner der man må ta av platene må teipen brennes av, prøver man å rive så river man i stykker plata, ikke teipen. Mange stylingfirmaer limer stylingdelene til bilen med dobbeltsidig teip. Så lenge teipen er tilpasset formålet, og det gjøres skikkelig reint for fett og ureinheter på limflatene, og teipfugen får sette seg en viss tid før belastning, f.eks et døgn, så holder det.

 

Men denne industriteipen må ikke forveksles med denslags dobbeltsidigteip man får kjøpt på bokhandelen, selv om det står 3M på den også. Industriteip selges kun direkte til de ulike produsentene. Vi vanlige dødelige får ikke tak i superteipen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår