Viking067 Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Har blokk og topper fra 305.Hvordan blir det å sette i 350 stempler i denne? Støpenr motor: 355909 Støpenr topper: 354434.60cc chambers Støpenr veiv: 3932442.267,305,350.cast.medium journal.3.48"stroke stemplene er merket 10. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Tror det er samme slag på både 267, 305 og 350. Sikkert derfor det står 267,305,350 på veiva.... Så da vil jo boringen være forskjellig på alle tre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Nå er det jeg som har fått feil info av selger.Han påstod at det var en 350 så da jeg sjekket nummer på motor og topper så var det til en 305.Så påstod selger at det var 350 stempler og veiv.Når jeg da sjettet veivnummeret så var det også til en 305.Da sjekket jeg stemplene like godt og de var ikke 4", som de skal være i en 350? Så da har jeg vel fått en 305 da! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Her http://www.nastyz28.com/sbchevy/sblock.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Professoren Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Nå er det jeg som har fått feil info av selger.Han påstod at det var en 350 så da jeg sjekket nummer på motor og topper så var det til en 305.Så påstod selger at det var 350 stempler og veiv.Når jeg da sjettet veivnummeret så var det også til en 305.Da sjekket jeg stemplene like godt og de var ikke 4", som de skal være i en 350? Så da har jeg vel fått en 305 da! Riktig konklusjon! Det er ikke uvanlig å benytte samme "kropp" til flere motorer. Samme blokka kan ha forskjellig boring og det finnes også varianter med forskjellig slag. En 305 er etter mitt skjønn en mye bedre motor enn 350. Den er litt mer "villig" på turtall og du får kraft nok ut av denne også. Dersom du har spørsmål om tekniske ting rundt amcar anbefaler jeg deg først som sist å bli medlem av amcar. De har flinke folk i hele organisasjonen og svarer på alt. Ikke nesten alt, men alt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Takker for info! :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Det er ikke samme blokk på 305 og 350 med forskjellig borring. Sylinderveggene er av samme tykkelse og ettersom 305 har mindre borring i utgangspunktet kan du aldri borre en 305 med 3,76” opp til 4”som en 350 Det kjøpet der ville jeg klagd på i alle fall…. Må sjekke støpenummer før du kjøper vøt :) Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Riktig konklusjon! En 305 er etter mitt skjønn en mye bedre motor enn 350. Den er litt mer "villig" på turtall og du får kraft nok ut av denne også. Den påstanden bør du ha veldig gode argumenter for å forsvare. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Det kjøpet der ville jeg klagd på i alle fall…. Må sjekke støpenummer før du kjøper vøt :) Ja det er ikke lett når selger er ca 250mil unna. I etterpåklokskapens navn så er det mye som skulle vært sjekket først, bl.a andre plasser å få tak i motor etc.Manglet endel ting også, så å handle fra den personen igjen er utelukket. Er rimelig sur nå! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Den påstanden bør du ha veldig gode argumenter for å forsvare. Dette er en fin guide for å bruke 305 blokker, det du sparer på å kjøpe en 305 motor kan du bruke på topper og cam, her er det trimdeler for under 10 lapper pluss innkjøp av motor kr. 1000, billig for å få 370 hk. http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/articles/chevrolet/0667_phrs_305_chevy_engine_blocks/index.html Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Den linken er ikke at argument som forsvarer at 305 er en bedre motor enn 350. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Er enig med Torquefilte her, 305 er ikke en bedre motor enn en 350, men kan være en økonomisk løsning om man skal ha V8. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Den linken er ikke at argument som forsvarer at 305 er en bedre motor enn 350. Bedre vil vel ikke jeg si heller men at den har et godt potensiale og at den er grei å trimme hvis en b"bare" skal ha en 300 til 350 hester, fordi den er billig å kjøpe husk ALLE har ikke 25 tusen å putte i motor og da er vel en grei 305 på 375 hester GREIT NOK. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Alt dette er vel og bra, men det har ingen ting med "Professoren"s påstand å gjøre. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Alt dette er vel og bra, men det har ingen ting med "Professoren"s påstand å gjøre. Nei har vel ikke det, men hvor skulle en motor være bedre en enn annen, det er vel det mann putter inni og over som teller, eller............ Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.