Gå til innhold

hva gjør jeg feil?

Ranger emnet

mb arne

Anbefalte innlegg

hei!

har hadt min del bilstereo å prøvd å feilet en del....

i sommer bestemte jeg meg for og hoppe opp på litt større greier.

2. stk mtx7500 15"

mtx 92001 monoblokk

alpine type r 6x9

kicker 5,25" komp sett

1 farad kondensator

ekstra batteri

snørt i sammen med 50mm2 kabler

rockford cd spiller husker ikke navnet i farten er 3år gammel.

beste spiller jeg har hadt. :)

etter mye kobling.. snekkering.. skjering fikk de plass i bagasjen på en w124. og spilte utrolig bra vil jeg si då de er håpløst å få lyd i disse bilene etter min mening.

problemet er at forsterkeren brant opp da jeg var på vei hjem fra gøteborg til rjukan... lang tur med musikk hele veien, men dog ikke så høyt at de skulle vere grunn til varmgang. virker som de er en kondensator som har ryki etter lukten og bedømme.

forsterkeren var knapt lunken da de skjedde.

noen som har en formening om hvor problemet har oppstått? om jeg har et svakt ledd noen plass.?

vil legge til at element er ohmet og testet etter på og er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde noe samme med ene monoblocka mi en gang..men tror det var defekt i spolen på ene 12" jeg hadde da... eller di små transistorene ble på en måte dritvarme og hele driten tok fyr...:S

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jording er rett i karosseriet.. pusset vekk lakk, kabelsko med skrue mutter. subbene er koblet i 2ohm skulle ikke tro dette skulle bli problemet då de står at denne monoblokk er stabil ned til 1ohm. men på en anen side, kan de vere defekt/feil på spole selv om jeg måler tilnermet 4ohm på spolene. hadde 3,8ohm på disse da de var nye/ubrukt ved 20grader og måler 3,2 ohm nå når de er minus 5grader. regner med at denne skilnaden har med temperatur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider