Gå til innhold

Hvilket av disse apparatene bør man velge?

Ranger emnet

AndreasK

Anbefalte innlegg

Er allerede en del tråder om dette emnet, men ingen konkrete sammenligninger er å finne.

Skal kjøpe et mig/mag apparat til rundt 3-4000kr. Det skal brukes til å sveise rust og div. på bil.

Har sjekket litt rundt ang. MIG/MAG sveiseapparater i 3-4000kr klassen. I Trondheim er det bare Jula, Clas Ohlson, Biltema og Torshov (meg bekjent) som selger apparat i den klassen, og da er det nesten bare Telwin det går i..

TESS selger Kemppi apparat, men disse koster fra rundt 6000 og oppover.

Jula

Telwin MIG/MAG BIMAX 132 Turbo

1-fas , fläktkyld svets för flusstråd(ingen gas) och mig/mag(gas) svetsning. Inbyggt termostatiskt skydd. Max 5kg tråd. Levereras med tillbehör för fluss svetsning. Trådkapacitet: 0,6-0,9 mm. Tomgångsspänning: 30 V. Strömförbrukning: 3,6 kW. Intermittens: 50 A. Svetsström min/max: 50/120 A. IP21. Säkring: 10 A. 230 V. Vikt: 21 kg. L480xB275xH380

Koster 3295 i Norge

Thorshov

Telvin Telmig 150/2 Turbo mig-apparat

30-145 A. Viftekjøling, komplett med gassventil for stor flaske og sveisetråd, hjulgående (2 hjul)

Koster 3650

Biltema

Mig/MAG-sveis 180E

- For sveising med eller uten gass, i stålplate,, aluminium og rustfritt stål

- Med sveisetråd, gasstilkoblingsslange, tilbakelederkabel, 2m slangepakke.

- Innstillingsområde 30-160A.

- Tomgangsspenning 34V

- Spenningstrinn 6

- Intermittens 130 A - 20%

- Sveisetråd Ø: 0,6 -1mm

Koster 3999

Clas Ohlson

Telwin

Bimax 162/1. En kombi MIG-MAG sveis for sveising uten gass med 0,8 mm rørelektrode eller blandingsgass og normaltråd. For 230 V/10 A jordet uttak. Innebygd kjølevifte og termosikring. Sveisestrøm 30-145 A i fire trinn, intermittent 15% ved 115 A. Tomgangsspenning 18-31 V. For 0,6-0,8 mm tråd, bobin 110-190 mm, maks. 5 kg. Størr. 60x34x43 cm, vekt 26 kg. Leveres med slangepakke, pistol, tilbakelederkabel, skjerm, børste med slagghakke og sveisetråd

Koster 3698

Hva skal en nybegynner se etter, og hva ville du valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har det siste du nevnte her. Har hatt det i noen år nå og er fornøyd. Har brukt det til litt rust og tynnplater og til større ting.

På jobben har vi ett stort og sikkert mye dyrere kempi apparat og man merker forsjell for og si det sånn. men til hobby bruk synes jeg telwin aparatet gjør jobber bra! jeg bruker gass, men har prøvd det med flusstråd som fulgte med og det går bra det og.

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider