glenn985 Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 hei hva kan være feil når bilen lader bare 12,2v på tomgang. men kobler man vekk ledningen ut fra dynamoen og måler kun dynamoen uten at noe er tilkoblet den er den på 14,8-15 v har prøvd og koblet rundt spenningsregulatoren men det hjelper ikke. det er 3 uker gamle batterier på bilen. og det er en 87mod. toyota hilux med 2 batterier. har gått tom for ideer for hva det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Kva lader den med litt turtall? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glenn985 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 ligger bare på 12,5-13 på kjøreturtall og 13,5 på fullt turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glenn985 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 12,5 - 13 på kjøreturtall og 13,5 på fult turtall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 kortslutning/defekt det ene batteriet ? Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Du skal ikke kjøre dynamoen uten å være tilkoblet et batteri eller annen last. Kan godt hende du har kverket den fullstendig nå. Hvilespenning på fulladet batteri er 12,7 volt. 12,2 volt høres ut som et passe spenningsnivå med lysene slått på. Dynamo skal gi 13,5-14,2 volt. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glenn985 Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 har målt litt videre. og med batterilader på hovedbatteriet er det ladespenning på 13,5v og samme batteriladeren på ett anna batteri er 14,6v. så må jo være feil på batteriet som gjør at det er for mye motstand i batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.