Gå til innhold

Dumpventil og luftfilter

Ranger emnet

Hallobalo

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt på å installere dumpventil og luftfilter til bilen.

Akkurat nå er den standard. Ikke chippet eller noe.

Det er forresten en Audi A3TQ 2000modell

1. Er dette lurt?

2. mulige negative/positive bivirkninger?

3. anbefalinger på hvor jeg bør kjøpe det for billig penge?

4. bensin forbruk?

på forhånd takk! setter pris på alle svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har tenkt på å installere dumpventil og luftfilter til bilen.

Akkurat nå er den standard. Ikke chippet eller noe.

Det er forresten en Audi A3TQ 2000modell

1. Er dette lurt?

2. mulige negative/positive bivirkninger?

3. anbefalinger på hvor jeg bør kjøpe det for billig penge?

4. bensin forbruk?

på forhånd takk! setter pris på alle svar =)

Hei

Uten at jeg vet noesomhelst om bilen din ettersom den er tyskprodusert. Så antar jeg den har en resirkulasjonsventil idag.

Lurt og lurt. Det kommer helt an på hva du er på jakt etter.

Antar det er åpen ventil du er på jakt etter for lydens skyld.

Har du en MAF eller luftmassemåler eller lignende på bilen så vil jeg ikke anbefale å montere åpent filter. Disse er gode i utgangspunktet men krever litt mer kjærlighet enn 90% av de som hiver slike filtre på tilegner de. Oljen som dekker filtrene og trekker driten til seg må passes på for å forhindre at dritten går inn i ditt turbosystem og passerer igjennom motoren din.

Det positive med dette er at turboen ikke bremses av mottrykk og er klar med ladetrykk igjen med en gang.

En åpen ventil slipper trykker turboen din lader opp rett til atmosfæren. Dvs, at den luften bilen har suget inn vil den tro at den fortsatt har og kan i verste fall gjøre at bilen din går på en feitere blanding enn den skal ha.

Du kjøper en regulerbar ventil ettersom du ikke kjører noe mye trykk slik at du kan justere åpningen på den sånn at den ikke åpner under lading og du mister trykk. Drit i luftfilteret.

Helvette jeg hater Bergen Gatebilklubb.

trekke bolter hei hurra, hurra for boltetrekkern nedpå Aker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Uten at jeg vet noesomhelst om bilen din ettersom den er tyskprodusert. Så antar jeg den har en resirkulasjonsventil idag.

Lurt og lurt. Det kommer helt an på hva du er på jakt etter.

Antar det er åpen ventil du er på jakt etter for lydens skyld.

Har du en MAF eller luftmassemåler eller lignende på bilen så vil jeg ikke anbefale å montere åpent filter. Disse er gode i utgangspunktet men krever litt mer kjærlighet enn 90% av de som hiver slike filtre på tilegner de. Oljen som dekker filtrene og trekker driten til seg må passes på for å forhindre at dritten går inn i ditt turbosystem og passerer igjennom motoren din.

Det positive med dette er at turboen ikke bremses av mottrykk og er klar med ladetrykk igjen med en gang.

En åpen ventil slipper trykker turboen din lader opp rett til atmosfæren. Dvs, at den luften bilen har suget inn vil den tro at den fortsatt har og kan i verste fall gjøre at bilen din går på en feitere blanding enn den skal ha.

Du kjøper en regulerbar ventil ettersom du ikke kjører noe mye trykk slik at du kan justere åpningen på den sånn at den ikke åpner under lading og du mister trykk. Drit i luftfilteret.

Ah! tusen takk.. appreciate it! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider