Hallobalo Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Hei! Har tenkt på å installere dumpventil og luftfilter til bilen. Akkurat nå er den standard. Ikke chippet eller noe. Det er forresten en Audi A3TQ 2000modell 1. Er dette lurt? 2. mulige negative/positive bivirkninger? 3. anbefalinger på hvor jeg bør kjøpe det for billig penge? 4. bensin forbruk? på forhånd takk! setter pris på alle svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toalettpapir Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Anbefaler deg å sjekke biltema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Anbefaler deg ikke biltema!! Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallobalo Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 haha, det var det jeg tenkte =P men takk for det toalettpapir. zimmern, noen råd og tips? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 har jo masse å anbefale av sider da! norsk bildelsenter, streetdesign.no ebay.com osv... Men du må vite hva du er ute etter da:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
syrefisk Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Hei! Har tenkt på å installere dumpventil og luftfilter til bilen. Akkurat nå er den standard. Ikke chippet eller noe. Det er forresten en Audi A3TQ 2000modell 1. Er dette lurt? 2. mulige negative/positive bivirkninger? 3. anbefalinger på hvor jeg bør kjøpe det for billig penge? 4. bensin forbruk? på forhånd takk! setter pris på alle svar =) Hei Uten at jeg vet noesomhelst om bilen din ettersom den er tyskprodusert. Så antar jeg den har en resirkulasjonsventil idag. Lurt og lurt. Det kommer helt an på hva du er på jakt etter. Antar det er åpen ventil du er på jakt etter for lydens skyld. Har du en MAF eller luftmassemåler eller lignende på bilen så vil jeg ikke anbefale å montere åpent filter. Disse er gode i utgangspunktet men krever litt mer kjærlighet enn 90% av de som hiver slike filtre på tilegner de. Oljen som dekker filtrene og trekker driten til seg må passes på for å forhindre at dritten går inn i ditt turbosystem og passerer igjennom motoren din. Det positive med dette er at turboen ikke bremses av mottrykk og er klar med ladetrykk igjen med en gang. En åpen ventil slipper trykker turboen din lader opp rett til atmosfæren. Dvs, at den luften bilen har suget inn vil den tro at den fortsatt har og kan i verste fall gjøre at bilen din går på en feitere blanding enn den skal ha. Du kjøper en regulerbar ventil ettersom du ikke kjører noe mye trykk slik at du kan justere åpningen på den sånn at den ikke åpner under lading og du mister trykk. Drit i luftfilteret. Siter Helvette jeg hater Bergen Gatebilklubb. trekke bolter hei hurra, hurra for boltetrekkern nedpå Aker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallobalo Skrevet Desember 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Hei Uten at jeg vet noesomhelst om bilen din ettersom den er tyskprodusert. Så antar jeg den har en resirkulasjonsventil idag. Lurt og lurt. Det kommer helt an på hva du er på jakt etter. Antar det er åpen ventil du er på jakt etter for lydens skyld. Har du en MAF eller luftmassemåler eller lignende på bilen så vil jeg ikke anbefale å montere åpent filter. Disse er gode i utgangspunktet men krever litt mer kjærlighet enn 90% av de som hiver slike filtre på tilegner de. Oljen som dekker filtrene og trekker driten til seg må passes på for å forhindre at dritten går inn i ditt turbosystem og passerer igjennom motoren din. Det positive med dette er at turboen ikke bremses av mottrykk og er klar med ladetrykk igjen med en gang. En åpen ventil slipper trykker turboen din lader opp rett til atmosfæren. Dvs, at den luften bilen har suget inn vil den tro at den fortsatt har og kan i verste fall gjøre at bilen din går på en feitere blanding enn den skal ha. Du kjøper en regulerbar ventil ettersom du ikke kjører noe mye trykk slik at du kan justere åpningen på den sånn at den ikke åpner under lading og du mister trykk. Drit i luftfilteret. Ah! tusen takk.. appreciate it! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.