pommelom Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Hei! Torsdag forrige uke var jeg så uheldig å få en stein rett i bunnpannen min, som sørget for en kraftig bulk å stort hull. Stoppet umiddelbart for å se om noe var skadet, og det piplet olje ut under, fortsette å kjøre i ca 30-40 sekunder til nærmeste parkeringsplass for å få den ut av veien. Oljelampa begynte å lyse rett før jeg stoppet ned. Deretter lakk olja ut. Fikk falken til å hente den å kjøre den til nærmeste verksted, et Toyota merkeverksted. Dagen etter tok de den inn på bukk å fikk konstatert skade. Har meldt ifra til forsikringselskapet og registrert skade. Takste det imorgen og deretter reparasjon. Blir sikkert ikke så mye så jeg betaler selv, så jeg slipper å miste bonus osv. Men spm mitt er: Fra plassen falken satte av bilen er det 100 meter inn til verkstedhallen/bukken. Men det som er mest sjokkerende for meg iallefall, er at de kjørte den inn!? altså startet og kjørte den inn. Så vidt jeg vet så skal vell ikke bilen startes/kjørest når den er tom for olje? Mekaniker sa at han "tok det rolig", men jeg tenkte ikke over det før etterpå. Sa dessuten ifra når jeg bestilte time hos dem at bunnpannen var ødelagd og all olje var lekket ut. Så mangel på informasjon er det ikke for verkstedet. Så imorgen skal jeg ut å prate med dem, å jeg lurer på om det jeg skal kreve en forsikring fra dem, i tilfelle noe skjer med motoren, siden dem har kjørt den uten olje og det var varslet om det. Hva synest dere? Mvh Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 jeg har jobbet på bilverksted i 10 år, dette er noe jeg aldri ville gjort,ville ikke startet den engang, ta kontakt med verksmesten der bilen din står, og krev at lagrene på motoren blir tatt opp og kontrolert, og få skriftlig garanti på motoren for 2 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg