Ryoma-kun Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Hei. Jeg ble i dag tatt i gjennomsnittsmåling. Jeg ble målt til 101.54 km/t i 80-sonen, bot på 4900 og 2 prikker. For det første virket det hele veldig rart fordi jeg så politibilen kom langt bak og bremset selvfølgelig ned men hjalp ikke mye. Når jeg snakket med han etterpå så sa han at han stoppet målingen ca der jeg bremset ned (han sa ikke det da men det punkte han nenvte var rundt der jeg begynte å bremse). Politiet må ha veldig gode øyemål i så fall og jeg nekter på at det var mye nøyaktig. Men uansett jeg godtok boten og gidd ikke stresse så mye mer med det. Mistet trossalt ikke lappen. Men hovedspørsmålet mitt er, har han lov å stoppe meg og foreta gjennomsnittsmåling når han er alene i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Ja, det har han lov til. Ble du målt med police pilot eller ved hjelp av speedometer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryoma-kun Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Det var noe greier han hadde montert i bilen. Sikkert police pilot som du sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Ble du tatt av en uniformert bil? Det er jo litt uvanlig da. Hvor godt stemmer målingen med hvor fort du selv tror du kjørte? Snuten er forpliktet til å bruke romslige sikkerhetsmarginer ved slike målinger. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryoma-kun Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Ja det var en uniformert bil. Er faktisk litt usikker på hvor fort jeg kjørte nøyaktig men jeg lå vel rundt den farten da. Jeg er klar over at jeg kjørte for fort men var bare 1 km/t i fra bare å få 1 prikk og mindre bot da. Han sa han hadde lagt inn sikkerhetsmaringer men jeg vet jo ikke om han faktisk har gjort det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryoma-kun Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Men de er sleipe de målingene der asså :S Når du ser politiet er det forsent uansett. Hørte at de har lov å måle gjennomsnitt over 100 m! Rekker ikke trykke bremsene inn engang nesten :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Hørte at de har lov å måle gjennomsnitt over 100 m! Rekker ikke trykke bremsene inn engang nesten Hehe. En god latter forlenger livet :) Ps1, blir du tatt i laser eller fotoboks har du heller ikke så mye tid på å bremse ned. Ps2, Joda, jeg har stjålet denne telefon her, men hadde jeg rukket å stikke av før politiet kom hadde de ikke tatt meg... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Men de er sleipe de målingene der asså :S Når du ser politiet er det forsent uansett. Hørte at de har lov å måle gjennomsnitt over 100 m! Rekker ikke trykke bremsene inn engang nesten :( De har lov til å måle over den strekninga de vil.. Jeg ble målt over en strekning på 6km i sommer med police pilot, som forøvrig er godkjent bevismateriale, så ingen vits å nekte på det der.. Som du sier, vær glad resultatet ikke ble verre:) Jeg sitter å venter på at april skal komme, for da er jeg ferdig med 10mndr beslag! Tro meg, førerkortbeslag vil du ikke oppleve! (Buskmann er forresten ''harrypoliti'', så pass deg for hva du uttaler deg om her inne..) Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Tro meg, førerkortbeslag vil du ikke oppleve! Det er da ikke så ille.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Det er da ikke så ille.. Veit at du ikke synes det, for det har du og jeg diskutert før:) Men jeg syns det er rimelig ukult å ikke kunne kjøre bil, for å si det sånn da. Hvert fall over såpass lang tid som 10 måneder.. Hvor lenge var du uten lappen? Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Veit at du ikke synes det, for det har du og jeg diskutert før:)Men jeg syns det er rimelig ukult å ikke kunne kjøre bil, for å si det sånn da. Hvert fall over såpass lang tid som 10 måneder.. Hvor lenge var du uten lappen? Når var det du slutta å kjøre bil? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryoma-kun Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Hehe. En god latter forlenger livet :) Ps1, blir du tatt i laser eller fotoboks har du heller ikke så mye tid på å bremse ned. Ps2, Joda, jeg har stjålet denne telefon her, men hadde jeg rukket å stikke av før politiet kom hadde de ikke tatt meg... Tingen er at man skal være passe uoppmerksom for å ikke se hverken fotoboks eller skilt som varsler fotoboks et stykke før. Og dessuten vet man ofte hvor fotoboksene står plassert. Har man laservarsler klarer man å bremse ned ved en eventuell kontroll, men men gjennomsnittsmåling er det lite eller ingen ting man kan gjøre utenom å holde fartsgrensen da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Når var det du slutta å kjøre bil? HAH, morsom du eller? :P Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Men de er sleipe de målingene der asså :S Når du ser politiet er det forsent uansett. Hørte at de har lov å måle gjennomsnitt over 100 m! Rekker ikke trykke bremsene inn engang nesten :( Det stemmer det. minste målestrekning er 100 meter. jeg titter i GP-4027 Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Jo kortere målelengde, jo mindre blir den målte farta. Prosedyren for måling (før - etter - etter - før) gjør at sikkerhetsmarginen blir voldsomt stor ved kort målelengde. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg