Gå til innhold

Bilkjøp

Ranger emnet

kjernekar

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle be dere eksperter noen råd.

Har tenkt å anskaffe meg en golf II, har funnet to aktuelle:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=328672

denne har mye nytt:

alt av bremser bak

senkesett

frontrute

forstillingskontroll

fordeler

rotor

pluggledninger

coil ledning

motor i topp stand. gått kun 148000

er med stereo: 12#sub 6*9 jbl decade. 800w forsterker. cd spiller og infinity diskant fram.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=357231

info: Det finnes komplett servicehefte, samtlige kvitteringer siden den var ny. Eu-godkj. nov-03 MEGET godt tatt vare på. 4 eiere.

90-fangere, effektanlegg, kn-innsatsfilter, emblemfri grill, grillist,hellagrill kan følge med, 15"ATS felger sommer, alu vinter, hvite baklykter. Meget fin i lakken og interiøret. Interiøret ser bortimot ubrukt ut, bortsett fra det "klassiske" slitehullet på førersetet! 60mm senkefjærer(må ha korte dempere) Fin bil, grom lyd. Km.standen står på i overkant av 211000. Sitter som f... på veien, både med 60-fjærer og org fjærer. pris: ca 30000.

Hva mener dere er det beste kjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk først hva det vil koste deg å forsikre de 2 bilene..

og viss det er første bilen din så hadde jeg kjøpt en gammel billig bil og forsikret den på foreldrene dine.

alle ungdommer smeller omtrent. Så en gti 16v må nesten gå gale.

Men 16v er mye mere morro bil enn en vanlig golf..

Men den blå golfen har stått tilsalgs på qxl det siste halve året i allefall

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motor har den blå?

Noe sier meg at dette er en ganske kul bil, men siden den har stått for salg så lenge, er den kanskje ikke så kul? 16V en komme ivertfall til å være en jævel å forsikre hvis dette er din første bil, og når den er gått så langt, synes jeg uansett det høres litt skummelt ut. Jeg ville gått for den blå, hvis det er en av disse du vil ha, men den trenger langt fra å være god, som flere andre sier, se på bilen, og gå i sømmene på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bil #2. den var pen, trenger bare et par nye felger. Og om den har komplett service hefte, og kvitteringer osv. Så virker den som et bra kjøp. Ser den har de nye dørene også. Så da er den vel 88 modell egentlig. Er det PL eller KR motor? 139 eller 129 hk?

Gti 16v er artig, jeg hadde det som min første bil. Det gikk rett i fjellveggen dog! Men men.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpe bilen til muttern. 1988 mod VW Golf 1.6, gått noe i nærheten av 200.000 km. Skifta bremser foran i dag og har ellers tatt no småplukk i motorrummet. Den er pent kjørt men ikke no særlig oppråna. Har satt på sota baklykter bare. Bilen er ellers vinrød, men kan leveres i annen farge hvis ønskelig...

Hehe! :)

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to er strøkne og deilige utgangspunkt, men begge bærer preg av å kunne være useriøse ungdommsbiler... stort anlegg, stort effektanlegg... 110hk (sansynligvis trimmet opp til sine originale 90). Hater dog de jævla crom listene rundt vinduene, ettersom de her går for moderne look med 90 fangere etc. Kan jo selge dem til noen med retro prosjekt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider