kjernekar Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Tenkte jeg skulle be dere eksperter noen råd. Har tenkt å anskaffe meg en golf II, har funnet to aktuelle: #1 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=328672 denne har mye nytt: alt av bremser bak senkesett frontrute forstillingskontroll fordeler rotor pluggledninger coil ledning motor i topp stand. gått kun 148000 er med stereo: 12#sub 6*9 jbl decade. 800w forsterker. cd spiller og infinity diskant fram. #2 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=357231 info: Det finnes komplett servicehefte, samtlige kvitteringer siden den var ny. Eu-godkj. nov-03 MEGET godt tatt vare på. 4 eiere. 90-fangere, effektanlegg, kn-innsatsfilter, emblemfri grill, grillist,hellagrill kan følge med, 15"ATS felger sommer, alu vinter, hvite baklykter. Meget fin i lakken og interiøret. Interiøret ser bortimot ubrukt ut, bortsett fra det "klassiske" slitehullet på førersetet! 60mm senkefjærer(må ha korte dempere) Fin bil, grom lyd. Km.standen står på i overkant av 211000. Sitter som f... på veien, både med 60-fjærer og org fjærer. pris: ca 30000. Hva mener dere er det beste kjøpet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 sjekk først hva det vil koste deg å forsikre de 2 bilene.. og viss det er første bilen din så hadde jeg kjøpt en gammel billig bil og forsikret den på foreldrene dine. alle ungdommer smeller omtrent. Så en gti 16v må nesten gå gale. Men 16v er mye mere morro bil enn en vanlig golf.. Men den blå golfen har stått tilsalgs på qxl det siste halve året i allefall Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 tips: ikke kjøp bil basert på hvor stort stereoanlegg som følger med. ellers tror jeg den første der ikke kan være et så dumt valg, men du må naturligvis gå den skikkelig i sømmene med tanke på rust i karosseriet, kanaler, skjøter, etc. + 140 andre punkter på lista.. :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Hvilken motor har den blå? Noe sier meg at dette er en ganske kul bil, men siden den har stått for salg så lenge, er den kanskje ikke så kul? 16V en komme ivertfall til å være en jævel å forsikre hvis dette er din første bil, og når den er gått så langt, synes jeg uansett det høres litt skummelt ut. Jeg ville gått for den blå, hvis det er en av disse du vil ha, men den trenger langt fra å være god, som flere andre sier, se på bilen, og gå i sømmene på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 vet ikke om du har bestemt deg men er det så lurt å kjøpe ferdig styla bil= ungdomsbil=ungdomskjørt ? men du bør se på den .... sjekke om den er holdt vell etc. Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWLOVAH Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Den blå har vært til salgs i minst ett halvt år han begynte på 40 k. Så den er ferdig prutet hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Kjøp bil #2. den var pen, trenger bare et par nye felger. Og om den har komplett service hefte, og kvitteringer osv. Så virker den som et bra kjøp. Ser den har de nye dørene også. Så da er den vel 88 modell egentlig. Er det PL eller KR motor? 139 eller 129 hk? Gti 16v er artig, jeg hadde det som min første bil. Det gikk rett i fjellveggen dog! Men men. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjernekar Skrevet Desember 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Såklart hadde det vært morro med gti, men det kommer mye an på forsikringen, i og med at dette er min første bil. Om noen vet om noen golf'er som skal selges for ca.15-25000 så tips meg gjerne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ainnesj Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Hvor omtrent ligger prislista på forsikrig for de to bilene der (evt. lignende)? Nå tenker jeg på som første bil til en attenåring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 hvorfor ikke kjøpe en jetta da, dem er mye billigere i forsikring, og er så å si samme bilen, for å få dem extra like kan du jo fixe til golf fram og baklykter, da ser det jo ut som en golf med bagasjerom :D + Jetta har stivere karoseri, har eg hørt :D Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Du kan få kjøpe bilen til muttern. 1988 mod VW Golf 1.6, gått noe i nærheten av 200.000 km. Skifta bremser foran i dag og har ellers tatt no småplukk i motorrummet. Den er pent kjørt men ikke no særlig oppråna. Har satt på sota baklykter bare. Bilen er ellers vinrød, men kan leveres i annen farge hvis ønskelig... Hehe! :) Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Selv om det virker som den er importert(skiltet) så ser det og virker det som om selger her er litt mere ordentlig.. ramser ikke opp alt unødig svada som stereo. Bil nr. 2 ser dessuten mye penere ut... Bare min mening Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Hos If Skadeforsikring kostet en GTI 16v (88mod) 23.000. En 1.6 CL kostet 10.000. 20% Startbonus og 16 tusen i årlig kjørelengde. Har sett værre da :) Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjernekar Skrevet Desember 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Siden gti'en går ut pga forsikringen fant jeg to 1.8l som er av interesse. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=315470 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=350680 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Begge to er strøkne og deilige utgangspunkt, men begge bærer preg av å kunne være useriøse ungdommsbiler... stort anlegg, stort effektanlegg... 110hk (sansynligvis trimmet opp til sine originale 90). Hater dog de jævla crom listene rundt vinduene, ettersom de her går for moderne look med 90 fangere etc. Kan jo selge dem til noen med retro prosjekt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg