Gå til innhold

La oss snakke om stuk/stance

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Mye deilig, rått og/eller vakkert i denne tråden. Tidvis så mye trafikk at jeg ikke orker følge med. :drunk: Vel vel, i kveld velger jeg å trekke opp en stuket akse fra Naziland via Togliatti til Morgenrød:

 

IMG_2596s.jpg

 

IMG_4227-3.jpg

Lower it.

 

3958846301_a51ae9a322_b.jpg

"Ikke se, men er det noen som ser oss?!" :D

 

 

_smaller.jpg

 

 

f3cs4-vi.jpg

 

20100615IMG_8893-vi.jpg

 

20100615IMG_8884-vi.jpg

 

Kilde: RX7 FC3S Egi - Want Stance?

 

PS! Takk til Suggen for strekåtten. Takk til Nytern for Ladaen og takk til meg selv for å ha snublet over skavankelen i min søken på blomsterbiler.

Endret av Skody

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bling-faktor? wtf?:volvsmile

Stuk er kanskje mer varierte "stuk", mens stance er mer som i første post i denne tråden, at felgen skal ligge kant i kant med ytterste punktet, en del strekk og en haug med senk..

 

mens stuk kan være bygdevipp, amcar-stuk, skrapsenk på originale hjul osv osv. Kanskje?!:)

 

Helt enig. Synes stance og stuk blir to forskjellige ting. feks at bilen er lavere i fronten enn den er i rumpa er jo forsåvidt et stuk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På engelsk kalles det uttrykket at bilen vipper framover for rake. At den er sigen i ræva er reverse rake. Stance er betegnelsen for hvordan en bil sitter. Er ikke noe å rote til... Har man et bedre ord enn stuk for stance på norsk er det bare å komme med forslag til hva man skal kalle det.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min oppfattning er at stance er sånn som du ser på vw golf og audier der hjula akkurat går klar hjulbuen og den er tilnerma lik høgde framme og bak, mens stuk er meir sånn "volvo" greie, med stup framover, litt meir sånn harry greie

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min oppfattning er at stance er sånn som du ser på vw golf og audier der hjula akkurat går klar hjulbuen og den er tilnerma lik høgde framme og bak, mens stuk er meir sånn "volvo" greie, med stup framover, litt meir sånn harry greie

 

x2!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuk vil jeg si er et annet ord for stil(art). Stuk vil jeg si omfatter hele bilen, ikke bare hvordan karosseriet sitter i forhold til hjulene. Tidligere så har vi jo sagt at "bilen sitter bra", når vi har snakka om stance. Har ikke noe godt norsk ord på det jeg heller, så er spent på om noen kan finne på noe der

 

Mulig jeg har misforstått noen begreper tidligere i tråden, men man er her for å lære av hverandre. :)

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier jo at f.eks en del eller en skrue har stuket seg (fast). Her er det brukt om å klemme fast eller sammen en o-ring: http://www.seal-jet.no/?CatID=1374

 

Haha, det gikk opp for meg nå at stuk må være en fornorsking av 'stuck'. "Runddupp, kjikstart, gris osv..." :D

 

PS! Det er sikkert nevnt før, men stance må da vel komme fra at man stanser ut noe fra noe. Det være seg pepperkaker, kasseroller eller gateskilt. Mao er bilen trøkka godt nedpå hjulene.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår